הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: הלל מאיר/TPS

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא, מבקר את מהלך הכשרות של ארגון רבני צוהר, ובראיון ליומן ערוץ 7 הוא אומר: "אני מתאר לעצמי שכוונתם רצויה אבל מעשיהם כלכ וכלל אינם רצויים".

לדבריו "זה מעשה שלילי ביותר, כי כל פגיעה באחדות של הכשרות טומנת בחובה סכנה של הרס הכשרות. יכול להיות שיש צורך לשפר כל מה שקשור לכשרות הממלכתית, אני בעד שיפורים אבל אני נגד הפרדה והפרטה. כל הפרטה היא פגיעה".

לדבריו כל הנוהג באופן זה של הפרטה והפרדה פוגע גם אם זו לא כוונתו הראשונית, ומשום כך ציין בראשית הדברים שכוונתם רצויה אך המעשה כלל וכלל לא.

כשנשאל אם הוא רואה בעייתיות במציאות העכשווית עם הקמת מערך הכשרות החלופי, או שמטרידה אותו התוצאה העתידית של המהלך, עם אפשרות של מערכי כשרות קונסרבטיביים ורפורמיים מתוך אותה מגמה, משיב הרב דרוקמן ואומר כי הבעייתיות היא "גם כך וגם כך. יש לנו רבנות ראשית במדינת ישראל ואין צורך ברבנות נפרדת".

עוד מוסיף הרב ושואל: "לא נעים לי להעמיד את הדברים כך, אבל אם הרב סתיו היה הרב הראשי רבני צוהר היו מקימים רבנות נפרדת? יש לנו רבנות ראשית אחת ואותה יש לחזק, ואם צריך אז לשפר, אבל בוודאי לא לפגוע".