בית קברות. אילוסטרציה
בית קברות. אילוסטרציהפלאש 90

במועצת יש"ע תוקפים הבוקר (ראשון) את ארגון השמאל הקיצוני "כרם נבות" בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון "הארץ" בסוף השבוע, ובה טענות הארגון לפיהן 40% מקברי היהודים ביו"ש ממוקמים בקרקע פלסטינית פרטית.

על פי הכתבה שפורסמה, מדובר בבתי קברות הנמצאים בתוך או סמוך ליישובים: בית אל, עפרה, כוכב השחר, פסגות, עלי, מעלה מכמש (בית קברות בהקמה), מחולה, אלון מורה, קרית ארבע (קבר ברוך גולדשטיין), מישור אדומים, יצהר, שבי שומרון וחוות גלעד.

בחלק מהמקרים מדובר לטענת הארגון באדמות שהפקיעה המדינה לצורכי ציבור (הגדרה שכוללת לכאורה את צורכי הפלסטינים). כזה הוא למשל בית הקברות בעפרה ובו כ–40 קברים.

במקומות אחרים, כמו בבית אל ושבי שומרון, מדובר לטענת הארגון באדמות פרטיות שנתפסו על ידי המדינה ל"צרכים ביטחוניים" (70 ו–10 קברים, בהתאמה).

ב"כרם נבות" טוענים עוד כי הקבר הישראלי האחרון על קרקע פרטית הוא ככל הנראה קברו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בחודש שעבר, אשר נכרה לטענתם על קרקע פרטית המרוחקת מאות מטר מבתי חוות גלעד.

במועצת יש"ע אומרים הבוקר בתגובה, "המידע המוצג בכתבה אינו מדויק ומגמתי, ובכל מקרה אנו מציעים לארגון 'כרם נבות' לבוא ולהעביר את הקברים למקומות אותם הוא בוחר".

במועצת יש"ע מוסיפים, "הגיע הזמן שארגוני השמאל יפסיקו לרדוף אחרי התושבים ביהודה ושומרון גם אחרי מותם".