ד"ר דורי גולד
ד"ר דורי גולדצילום: המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

ירושלים שוב בכותרות: על רקע הכרזת הנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים במאי השנה, קרא ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, להכרזתו של טראמפ "קבורה של רעיון בינאום ירושלים ותיקון עיוות של שנים בהחלטות האו"ם".

גולד הוסיף כי ההכרזה היא "המתנה הגדולה ביותר שארה"ב יכלה לתת למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-70 לעצמאותה".

באירוע שנכחו בו כמאה משתתפים ונערך תחת חסותו של שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, ובהשתתפות הסנטור הרפובליקני והמתמודד בפריימריז של המפלגה, טד קרוז, שפעל רבות למען ההכרה בירושלים, אמר השגריר דרמר כי "כדי לקדם את השלום יש להתעמת אל מול הסרבנות הפלסטינית. זה בדיוק מה שעשה הנשיא טראמפ כאשר הכיר בירושלים כבירת ישראל. זה גרם להלם לסרבנות הפלסטינית המתמשכת".

עוד הוסיף דרמר כי לדעתו צעד זה של הנשיא טראמפ הוא "אחד הדברים החיוביים שנעשו למען תהליך השלום מזה כמה עשורים. לאחר שהאבק ישקע, אנו נבין את חשיבות הצעד ההיסטורי הזה".

ד"ר גולד הציג את הזיקה היהודית והישראלית לעיר ירושלים ואת החשיבות של השמירה על המקומות הקדושים לשלוש הדתות בידי ישראל, לנוכח המערכה המדינית אותה מנהלים הפלסטינים לביטול הכרזת הנשיא טראמפ בהכרה בירושלים ובכוונתו להעביר את השגרירות לעיר הבירה

"צריך לזכור שהפעולה של הנשיא טראמפ באה בעקבות יוזמות פלסטיניות בגופים השונים של האו"ם כולל אונסק"ו ששלל את הזיקה היהודית בירושלים, ודאג להפיץ את הנרטיב השקרי הזה בכל העולם. על ישראל להיות מוכנה למערכה הזו ולטענות של הפלסטינים לגבי ירושלים, גם בארה"ב וגם באירופה", דברי גולד.

הוא ציין כי "העובדה שהקונגרס הסכים לפתוח את שעריו לנוכח הנושא החשוב שעל הפרק –ירושלים, מראה עד כמה העיר החשובה הזו ממשיכה להעסיק גם את הנשיא טראמפ וגם את הצדדים במו"מ".

כזכור, בנובמבר האחרון, לפני הכרזת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, העיד גולד בפני ועדה מיוחדת של הקונגרס שדנה בסיכונים וסיכויים בהעברת השגרירות לירושלים.