יום המעשים הטובים במרכז "עלה"

לרגל יום המעשים הטובים שצוין אתמול בכל רחבי הארץ, החליטו כ-30 שוטרי אגף משאבי אנוש במחוז ירושלים במשטרה כי הם רוצים לצאת מהתחנה ולעשות טוב לילדים עם מוגבלויות במרכז עמותת 'עלה' בעיר.

השוטרים החלו בהכנות ליום הזה כבר בשבוע שעבר כאשר הם עשו חזרות על ההצגה שאותה העלו אמש במרכז.

בביקור אמש, הם הגיעו לשמח את הילדים בלוויה של נגנית קלרינט ממקהלת המשטרה. השוטרים הופיעו בפני הילדים עם ההצגה אליעזר והגזר, אותה ביצעו מספר פעמים בפני מספר קבוצות של דיירי המקום, כאשר לכל אורך ההצגה החיוך והאושר לא ירד מפניהם של החניכים והצוות.

באמצע אחת ההצגות, נשמעה לפתע אזעקת התרגיל של פיקוד העורף. השוטרים יחד עם צוות המרכז הגיבו במהירות והכניסו את החניכים למרחב המוגן. במהלך השהיה במקלט, השוטרים יחד עם נגנית הקלרינט החלו לשיר שירים ולהלהיב את הילדים.

יצוין כי הכנסת אנשים עם מוגבלויות ב'עלה' למרחב מוגן הינו דבר מורכב שלוקח זמן רב, אולם נוכחותם של השוטרים הפכה את העניין לאירוע חוויתי ומיוחד. בסיום האירוע העניקו השוטרים לכל ילד כובע מיוחד עליו נכתב "באהבה מהמשטרה" וכן בקבוק אישי וצבעוני לכל אחד.

"ביקור השוטרים לווה באווירה מרוממת ומשמחת, הביקור נותן לילדים ולצוות כוח לכל השנה", אומרת רחלי טלר רכזת קשרי קהילה במרכז 'עלה' בירושלים. "אנשים באים לעלה בשביל לחזק ויוצאים מחוזקים. באים לתת ובפועל מקבלים ונשכרים בעצמם, ותמיד מרגש אותנו המפגשים והחיבור בין הקהילה והדיירים".

משטרת ישראל מחבקת את ילדי 'עלה' לאורך כל השנה. הם מגיעים לשמח את הילדים בחנוכה בפורים ועוד. רק ביום שישי האחרון שוטרי תחנת לב הבירה רצו יחד עם ילדי 'עלה' במרתון ירושלים שבא לאחר מספר חודשי הכנה משותפים.

ארבעת מרכזי 'עלה' בירושלים, בבני ברק, בגדרה ובכפר השיקומי "עלה נגב נחלת ערן" הם בית לאנשים עם מוגבלויות, בהם מתקיימות פעילויות תעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי ועוד המאפשרים לדיירים להרגיש שווים בחברה הישראלית.