ההפגנה הערב בתל אביב
ההפגנה הערב בתל אביבצילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט ביקר הערב (מוצאי שבת) בעמוד הטוויטר שלו את המחאה נגד גירוש המסתננים מישראל. ‏

"אסור לממשלה להתקפל מול הקמפיין להשארת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים בישראל, אחרת נהפוך ללשכת העבודה של העולם. הכלל פשוט: פליטים שברחו מסכנה ייקלטו. ‏מסתנני עבודה בלתי חוקיים יוצאו".

אלפי בני אדם מפגינים הערב בכיכר רבין בת"א במחאה על ניסיון הממשלה לגרש מסתננים מישראל. בעצרת צפויים לנאום מבקשי מקלט מאריתראה וסודן, תושבי דרום תל אביב ואנשי שמאל.

יו״ר מרצ הנבחרת ח״כ תמר זנדברג אמרה, "עם ישראל שיודע מה זו פליטות ומה זו רדיפה הוא זה שצריך למנוע את הגירוש של פליטים אל גורל אכזר ממנו הם נמלטים. הערב נפגין יחד עם תושבי דרום תל אביב נגד מדיניות של 'הפרד ומשול' שמובילה הממשלה, נגד הגירוש ובעד השקעה איכותית וראויה בדרום תל אביב ובכל ישראל".

מאות שוטרים, מתנדבי משטרה וסדרנים הוצבו ברחובות הסמוכים לכיכר רבין. עשרות שוטרי תנועה מכווינים את הנהגים באזור.

"אנו קוראים למשתתפי המחאה לשמור על הסדר הציבורי ולנהוג על פי מה שהותר באישור לקיום המחאה", אמרו במשטרה, "המשטרה מכבדת ומאפשרת את חופש הביטוי והזכות להבעת מחאה ובו בזמן המשטרה אמונה על שמירת הסדר הציבורי. המשטרה תפעל בנחישות נגד כל מי שינקוט באלימות ובכלל זה אלימות מילולית וכן המשטרה לא תאפשר חריגה מתנאי רישיון המחאה או ניסיון של מי מהמשתתפים להפר את הסדר ולפגוע בשגרת חיי התושבים".

לפני עשרה ימים הוציא בג"ץ צו מניעה זמני המורה למדינה לעצור את גירוש מבקשי המקלט מישראל עד שהמדינה תגיש את תגובתה בעתירה שהוגשה נגד הגירוש.

על פי החלטת השופטים, נשיאת העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל, הצו הארעי לא יחול על כל מי שמסכים לעזוב את ישראל מרצונו. כמו כן, הצו חל רק על גירוש בפועל של מבקשי מקלט ולא עוצר את ההכנות לביצוע הגירוש. בסמוך לקבלת תשובת המדינה יוחלט אם להאריך את הצו.

שפי פז, מהפעילות הבולטות לגירוש המסתננים תקפה אז את החלטת בג"ץ, "לצו הזה אין שום בסיס משפטי. הוא נולד רק מתוך הפחד של שופטי בג"ץ שמצאו את עצמם לפתע מאשרים גירוש שהם לא התכוונו מעולם לאשר, כי הם שמו בהכרעה הקודמת שלהם מוקש קטן שנתניהו הצליח לנטרל. תושבי דרום תל אביב בזים לשופטים ולפקידות המשפטית שלא עושה את עבודתה. אין לנו טיפה אחת של אמון במערכת המשפטית, ולכן אנחנו מחדשים את ההפגנות מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בצהלה, השכונה שאף מסתנן לא גר בה".