תוקפת. רגב
תוקפת. רגבצילום: הלל מאיר/TPS

שרת התרבות מירי רגב תוקפת את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בעקבות מכתבו לח"כים בו הסביר את כוונתו להחרים את טקס הדלקת המשואות במידה שראש הממשלה והנשיא יוזמנו לנאום בו.

רגב מגדירה את המכתב, "מכבסת מילים שלא מצליחה להסיר את כתם ההתנגדות המוזרה של אדלשטיין לנאום נשיא המדינה וראש הממשלה בטקס חגיגות ה-70".

בתשובה לטענות מציינת רגב, "טקס המשואות מנוהל ומאורגן על ידי ממשלת ישראל. העובדה שהממשלה כיבדה את יו"ר הכנסת לאורך השנים, אינה הופכת את הטקס לאחד מהטקסים של הכנסת. אותה ממשלה, באמצעות ועדת שרים לענייני סמלים וטקסים בראשה אני עומדת, החליטה השנה - בה אנו מציינים 70 שנות עצמאות, כי יכבדו את המדינה בנאומיהם נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת והמנהיג של המדינה הבכירה ביותר מבין אלו שתגענה".

לדבריה, "בניגוד לנכתב, לא יהיה כל שינוי מהותי ולא ייפגע בכהוא זה אופיו הלאומי של הטקס. להפך - טקס בו יופיעו נכבדים אלה מחזק את אופיו הממלכתי והלאומי. על איזה שינוי מהותי מלין אדלשטיין במכתבו? נאום ראש הממשלה יפגע בממלכתיות? הרי בכל שנה משודרת בסרטון ברכתו של ראש הממשלה. כנראה שליו"ר הכנסת מפריעה נוכחותו הפיזית של ראש הממשלה בטקס ולא נאומו".

"אני שומעת אזרחיות ואזרחים רבים בימים האחרונים - אף אחד לא מצליח להבין את ההתנגדות, ההתנהלות ומכבסת המילים הזו של אדלשטיין, הטוענת כי בהגעת נשיא המדינה וראש הממשלה יש פגיעה בממלכתיות ובאחדות הטקס", מוסיפה השרה.