שיחה לפני החג עם הרב אביחי רונצקי

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, הלך הבוקר (ראשון) לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

הלוויתו תצא בשעה 17:00 מבית המדרש של הישיבה הגבוהה באיתמר ותמשיך לבית העלמין ביישוב.

בראיון מיוחד בראש השנה האחרון שוחח הרב עם ערוץ 7 על מאבקו במחלה הקשה שפוקדת אותו, ''יש בי מערבולת גדולה מאוד של מחשבות ורגשות סביב ראש השנה הנוכחי הזה, גם אישיות וגם לאומיות כלליות", אומר הרב רונצקי, ''אני מצפה שהשנה הבאה תהיה טובה יותר מהשנה הנוכחית".

הרב רונצקי שוחרר בדרגת תת אלוף והרב הצבאי הראשי החמישי של צה"ל. בשנת 1980 היה שותף להקמת הישיבה אלון מורה ולימד בה כר"מ.

בשנת 1984 היו בני הזוג רונצקי ממקימי היישוב איתמר בשומרון, שהוקם על ידי משפחות של חוזרים בתשובה מבוגרי מכון מאיר.

במהלך מבצע עופרת יצוקה ליוו אנשי הרבנות הצבאית, בהוראת הרבצ"ר, תא"ל רונצקי, את הכוחות הלוחמים, העבירו להם הרצאות ושיעורים. הרב הכעיס את ארגוני השמאל לאחר שנכנס כמה פעמים עם הלוחמים לרצועה וחיזק את רוחם של החיילים לקראת הלחימה עם ארגוני הטרור.

באמצע שנת 2012 הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה ועל הקמת מפלגת "ישראלים", שתהווה "סמן ימני אמיתי במערכת הפוליטית", יחד עם נפתלי בנט ואיילת שקד. זמן קצר לאחר מכן הצטרפה הקבוצה למפלגת הבית היהודי.

הרב רונצקי התמודד בפריימריז על מקום ברשימת הבית היהודי לקראת הבחירות לכנסת העשרים והגיע למקום ה-13 ברשימה. לאחר מכן התנדב לתרום כליה ובבדיקות רפואיות לפני הניתוח נתגלה אצלו גידול ממאיר במעי הגס. מאז ועד היום נלחם במחלה עד שהחזיר את נשמתו לבורא עולם.

הרב רונצקי הותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים.