קובי מידן
קובי מידןצילום: פלאש 90

מפקד גלי צה״ל, שמעון אלקבץ, זימן היום (שני) את השדרן קובי מידן לשיחת הבהרה נוספת בעקבות התבטאותו בדף הפייסבוק שלו "אני מתבייש להיות ישראלי" בזמן הפגנת הטרור לאורך הגדר ברצועת עזה.

בשיחה בין השניים הבהיר מפקד גלי צה"ל כי מידן הפר את הקוד האתי של גלי צה"ל. "הקוד האתי קובע שעובדי גלי צה"ל וחייליה וכן כלל המשתתפים הקבועים, וקובי מידן נימנה עליהם, מחוייבים להפעיל שיקול דעת בכל התבטאות מעל כל במה חיצונית, מקוונת או אחרת", אמר אלקבץ.

הוא הוסיף כי "הקוד האתי של התחנה הוא המגדלור לפני המחנה ולאורו צריכים לפסוע כלל חייליה ואזרחיה ללא קשר לאופי העסקתם".

בשיחה עם מידן היום הבהיר אלקבץ, כי כוונתו המקורית לאחר פרסום הפוסט היתה להרחיקו משידור, אך לאחר שזה הבהיר מיד כי לא כתב מילה רעה אחת על החיילים ובעקבות דבריו הכנים, לשון הודעת התחנה, החליט מפקד התחנה הביא לסיום העניין ולא להפסיק את הקשר.

מידן ביקש להבהיר בשיחתו היום עם מפקד התחנה, "הדברים נכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי. הם לא נאמרו במסגרת שידורי התחנה. ההפרדה הזאת חשובה ולא מקרית. הם נכתבו מתוך כאב ואכפתיות".

"לא נכתבה מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. לא זאת היתה הכוונה ואם כך פורשו הדברים - אני מתנצל על כך. אני מבין שהקשר עם גלי צה״ל, היקרה ללבי כבר יותר מארבעים שנה, מחייב, גם על פי הקוד האתי של גלי צה״ל, שהתקבל ב-2017 הפעלת יתר שיקול דעת גם בהתבטאויות פרטיות".