Viktor Orban
Viktor OrbanReuters

הונגריה בוחרת היום (ראשון) את חברי הפרלמנט שלה, ועל פי הסקרים, ויקטור אורבן, ראש מפלגת "פידש", צפוי לזכות בפעם השלישית ברציפות בראשות הממשלה, לאחר שמפלגתו מובילה בפער ניכר.

אורבן מיקד את מערכת הבחירות בנושא ההגירה המוסלמית לתוך אירופה – הגירה שהוא מתנגד לה בתוקף בטענה שהיא מהווה סכנה ביטחונית. "ההגירה היא כמו חלודה, שתאכל את הונגריה לאט אבל בטוח", אמר באסיפת הבחירות האחרונה שלו בסוף השבוע.

על פי הפרשנים, אם הבחירות יעניקו לאורבן ניצחון מוחץ, הדבר צפוי לחזק את יוזמתו ליצור ברית מרכז-אירופאית של מדינות החברות באיחוד האירופי אך מתנגדות למדיניות ההגירה של האיחוד. על פי ההערכות, ניצחון חזק של אורבן יחזק את הלאומנים גם בפולין ובאוסטריה.

כאשר נשאל ע"י עיתונאים אם הוא יוצא למלחמה באיחוד האירופי, ענה אורבן: "האיחוד האירופי לא נמצא בבריסל. האיחוד האירופי נמצא בברלין, בבודפשט, בפראג ובבוקרשט".

מפלגת האופוזיציה החזקה ביותר בהונגריה היא יוביק, מפלגת ימין קיצוני לשעבר ששינתה את דימויה וכעת מציגה עצמה כיותר מתונה. יוביק התמקדה במסע הבחירות שלה בנושא השחיתות.

סוכנות AP טענה כי לאחר ניצחונות מוחצים ב-2010 וב-2014, פעל אורבן לרסן את כוחו של בית המשפט לענייני חוקה, ולמתן את כוחה של התקשורת. הוא מנהל מסע נגד השפעתו של המיליארדר השמאלני היהודי ג'ורג' סורוס.