הצילום המקורי
הצילום המקוריצילום: צילום מסך. 'מבט'

הטלוויזיה הפלסטינית הציגה תמונה שבה נראות מאות גופות של נרצחים מקרבנות הנאצים במחנה הריכוז נורדהאוזן, שהיה מחנה משני של בוכנוואלד, והציגה אותם בתור ערבים שנרצחו בידי יהודים ב-09/04/1948, בכפר הערבי דיר יאסין. כך חושף מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

ראשי המכון איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק מציגים את התמונה ומדגישים כי התמונה שצולמה לאחר שחרור המחנה על ידי צבא ארה"ב, סולפה ונערכה באופן מדוקדק, כך שגופות הנרצחים בתמונה המקורית, שהיו לבושים במדי המחנה המפוספסים; והחיילים האמריקנים, והמבנים של מחנה הריכוז - הועלמו מהתמונה הערוכה. בתחתית התמונה הוסף הכיתוב בערבית: "כאשר הרגו והתעללו בגופות של 250 נשים, ילדים וזקנים מהתושבים של המקום".

הצילום המעובד והמקורי
הצילום המעובד והמקוריצילום: 'מבט'

עוד מדווחים ראשי 'מבט כי סרטון ששודר השבוע בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, ביום השנה לקרב דיר יאסין, כלל גם תמונה של קרבנות הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה בלבנון, שבוצע, כזכור, בידי אנשי מיליציות נוצרים לבנונים ב-1982.

"גם תמונה זו הוצגה באופן מטעה, כאילו נראים בה ערבים שנרצחו על ידי יהודים. גם התמונה הזו סולפה בעריכה, כך שהחיילים והמבנים בצדי התמונה הועלמו", מציינים מרכוס וזילברדיק.

הצילום המקורי מסברה ושתילה:

הצילום המעובד על ידי הטלוויזיה של הרש"פ כתמונה מדיר יאסין:

יצוין כי בסרטון נכתב מתחת לתמונה: "והם (היהודים) שרפו את הנשים והילדים בתוך תנור הכפר". ב'מבט' מציינים כי "אמנם זו עובדה שאזרחים ערבים נהרגו במהלך הקרב שהתרחש בדיר יאסין באפריל 1948 במלחמת העצמאות, אך כמובן הטענה כי לוחמים יהודים "שרפו את הנשים והילדים בתנורים" היא סילוף ציני מזעזע של ההיסטוריה".