חותמים על העצומה
חותמים על העצומהצילום: חותם

אלפי בני אדם חתמו על עצומה של ארגון ''חותם'' נגד הכשרות הפרטית של ארגון רבני צהר ונגד ארגוני הכשרות החרדיים שפועלים במקביל למערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל.

בין החותמים על העצומה גם ראש ישיבת הר המור, הרב צבי ישראל טאו.

בעצומה נטען שמערך כשרות אלטרנטיבי ייפתח פתח לגופי כשרות נוספים שכשרותם מפוקפקת, ויוכלו לתת תעודת כשרות ובכך תגבר ההונאה בתחום.

''לאחרונה קמו ארגונים שונים המבקשים לערער על הכשרות של הרבנות הראשית לישראל ולהעניק תעודות כשרות לעסקים באופן פרטי", אמרו בארגון חותם. ''הראשונים לברך על החלשת הכשרות הממלכתית היו גורמים שמקדמים ניסיונות להחלשת זהותה היהודית של מדינת ישראל, כולל הרפורמים והקונסרבטיבים".

ב''חותם'' קוראים לחזק את הכשרות הממלכתית ולמנוע מצב בו ניתנת כשרות פרטית, דבר שיביא לטענתה לפגיעה חמורה בצביונה היהודי של המדינה.

מנכ"ל ארגון חותם עמיטל בראלי אמר "אני מברך את החותמים על העוצמה החשובה הזו. בחותם קוראים לציבור שלא ליפול להונאה ולא לצרוך שום מוצר שאינו תחת כשרות הרבנות הראשית. כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות".