קלפי אילוסטרציה
קלפי אילוסטרציהצילום: istock

ראשי אגודת ישראל התכנסו בסוף השבוע האחרון ברחובות יחד עם עסקני המפלגה בעיר וראשי הקהילות החסידיות בראשות בני האדמו"ר מקרעטשניף המתגורר בעיר ורבני הקהילות.

הפגישה הוגדרה כ'ישיבת היערכות ראשונה' לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שעתידות להתקיים בעוד מספר חודשים.

בכינוס הוחלט כי אגודת ישראל תתמודד ברשימה עצמאית למועצת העיר בראשות הציג המפלגה פנחס הומינר.

סגן שר החינוך מאיר פרוש שיבח בדבריו את פעילותו של הרב פנחס הומינר לאורך שנות פעילותו הציבורית ואמר, "הומינר משמש דוגמא ומופת לדרך התנהלות של נציג חרדי במיוחד בעיר מעורבת בה הוא זוכה לקדש שם שמים".

הומינר אמר לנוכחים, "חשוב להבין שאנו פונים לראשונה ברשימה שפונה לכל תושב רחובותי באשר הוא וללא כל עניין סקטוריאלי. אנחנו מציגים עשיה עם כל הנשמה. זה לא סוד שישנם שסעים בחברה הישראלית, אבל אסור בשום אופן שזה יחלחל לרחובות".

"רבים הם האנשים מקרב המגזר הכללי שרואים בי גשר לאיחוד בין הזרמים בעיר, בין חילונים לדתיים, בין ספרדים לאשכנזים, כי מבחינתי כולם תושבים ולכולם מגיע לקבל יחס שווה, ואני לא מתכוון לשנות את הסטטוס קוו הקיים. אני יכול לספר על אישים ומגזרים שונים שכבר במגעים מתקדמים להצטרף אף הם למפלגתנו ויחד נציג מנהיגות מנצחת שטובת התושב למול עיניה", הוסיף.

בבחירות הקודמות התמודד הומינר מטעם סיעת אגודת ישראל ברשימה משותפת עם הבית היהודי. בתום מו"מ הוא מוקם במקום ה-3 עם הסכם רוטציה למקום השני, אלא שחרף ההסכם, נציגי הבית היהודי סירבו לקיים את ההסכם עליו חתמו ולא התפטרו למענו.

הנושא אף הגיע לבית המשפט, אך השופט קבע כי לא ניתן לאכוף הסכמים פוליטיים באמצעים משפטיים.