יריב לוין
יריב לויןצילום: הלל מאיר/TPS

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) מברך את מדינת ישראל ואת אזרחיה לרגל שנת ה-70 לעצמאות ישראל.

"העובדה שאנחנו זוכים לחיות במדינה עצמאית בעלת יכולות אדירות וגם נותנת לאזרחיה תנאי חיים מהטובות בעולם זה לא דבר מובן מאליו, זה תמיד יחייב אותנו לעמוד על המשמר ואם נשכיל להבין את זה אז אני חושב שגם מידת המחויבות שלנו ללכידות פנימית לשמירה על הארץ, מידת המחויבות הזאת תגבר", אומר לוין.

בשיחה עם ערוץ 7 מתאר השר לוין את שלל ההישגים של מדינת ישראל. "ישראל היא מדינה עוצמתית מאי פעם, עם כלכלה חזקה וטכנולוגיה אדירה, מערכת חינוך מפוארת והרשימה ארוכה מאוד. מדינת ישראל נמצאת כל הזמן בצמיחה. גם ההתיישבות בכל חלקי הארץ השונים מתרחבת ומעמיקה שורש.

''האתגרים הם כמובן גדולים מאוד, לא תמיד קצב ההתפתחות הוא מה שהיינו רוצים לראות ולא תמיד כל מה שהיינו מבקשים ואנחנו חושבים שנכון לעשות באמת קורה. אפשר לקחת דוגמא מאוד טובה את נושא העלייה. מצד אחד רוב יהודי העולם נמצאים במדינת ישראל, מה שלא היה בעבר, ישנם עולים רבים, מיזוג גלויות יוצא דופן.

"אנחנו רוצים לראות קצב עלייה יותר גדול ויותר מבני עמינו שמגיעים לכאן לחיות, כך שיש בהחלט חצי כוס מלאה ויש גם דברים נוספים שצריך לשאוף אליהם ואני מאמין שיגיעו. לא הכל נעשה ביום אחד ויבוא יום ומדינת ישראל תהיה מבוססת בכל רחבי ארץ ישראל, בכל מקום ששייך לנ,ו היום הזה יגיע צריך להמשיך לעבוד בסבלנות ומחויבות ומתוך הרבה אמונה".

השר לוין מאמין שלמרות המחלוקות רב המשותף על המפריד, "צריך להעמיק את ההכרות של כל ילד וכל ילדה גם עם ההיסטוריה והמורשת שלנו והארץ שלנו, ככל שנעמיק בזה נצמצם את הפערים והמחלוקות. צריך לחזק את אותם בני המיעוטים שמזדהים עם מדינת ישראל ששותפים איתנו ולדאוג שהמגמה הזאת של השתלבות תתגבר. אם נלך בדרך הזו למרות השונות וההבדלים והגיוון בחברה הישראלית המשותף המאחד יגבר ואני אופטימי".

לדבריו איכות החיים לא באה על חשבון הערכים והאידיאליזם, "העולם השתנה ובעולם של היום הצרכים החומריים הפכו ליותר משמעותיים. אגב הם חיוניים לכל דבר, החל מהיכולת להגן על עצמנו ועד היכולת לקיים מערכת חינוך מודרנית. אנשים נהנים במדינת ישראל מרמת חיים גבוהה בהרבה מובנים ביחס לכל מדינות העולם וזה בהחלט דבר חיובי.

''זה בסדר ולגיטימי שאנשים רוצים לחיות חיים טובים וליהנות מהחיים, יחד עם זאת אני לא חושב שיש ירידה במוטיבציה ובמחויבות למדינת ישראל באמונה בצדקת הדרך שלנו. אנשים חיים כאן ומחויבים למדינה, משרתים בכוחות הביטחון, גאים להיות ישראלים ורוצים שהילדים שלהם ימשיכו ויחיו כאן.

על ההתפתחות ההתיישבות ביו"ש אומר לוין כי ''מפעל התיישבות אדיר שהתחיל באמת טרם קום המדינה הולך ומתרחב ומגיע היום גם לאזורים ששיחררנו במלחמת ששת הימים, במספרים שיכולנו רק לחלום עליהם. העולם הוא עולם דיאנמי אבל גם בדור הצעיר אני מזהה הרבה מאהבת המדינה, הרבה מאוד אהבת הארץ ומחויבות.

"על כולנו לדאוג לשמור על מדינת ישראל, להמשיך לראות את הפיתוח הכלכלי, את פיתוח העוצמה שלנו והיכולת להגן על עצמנו וכמובן לראות את מדינת ישראל כאבן שואבת לעם היהודי כולו שיבוא ויתיישב בכל חלקי הארץ וביחד נמשיך לבנות את המדינה בהתאם לציווי של הדורות הקודמים למעננו שחיים בדור הזה ולמען הדורות הבאים".