ירושלים. עוד שגרירות בדרך
ירושלים. עוד שגרירות בדרךצילום: אייסטוק

ממשלת רומניה קיבלה היום (חמישי) החלטה לאשר תוכנית להעברת השגרירות של המדינה מתל אביב לירושלים.

על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, ההחלטה כוללת לוחות זמנים לביצוע התוכנית, אך הם לא פורסמו.

נזכיר כי יו"ר המפלגה הסוציאל דמוקרטית, ליביו דראגנה, גורם משמעותי בקואליציה נוכחית ברומניה, תמך בהעברת השגרירות כבר אחרי הודעתו של הנשיא טראמפ לפיה האמריקנים מעבירים את השגרירות שלהם לירושלים.

הפלסטינים כנראה ידעו שהמהלך הזה קרוב. הבוקר נועד ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה עם הנציג הרומני הפועל ברשות והפציר בו שארצו לא תזיז את השגרירות שלה לירושלים.

חמדאללה טען כי "צעד כזה יהווה פגיעה בפלסטינים ויעמוד בניגוד להחלטות בינלאומיות". הוא הוסיף כי "העברת השגרירות מצד רומניה תרחיק עוד יותר את הסיכויים לשלום".

נזכיר כי בשבוע שעבר נפגשה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בבוקרשט עם שר החוץ של רומניה, במסגרת המסע המדיני בו החלה, לקידום העברת השגרירויות הזרות לירושלים.

בפגישה אמרה חוטובלי למארחה,"יש כאן חלון הזדמנויות היסטורי בעקבות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. זה הזמן לבחור לעמוד בצד הנכון של ההסטוריה ולהיות מהמדינות החלוצות שיעבירו את השגרירות שלהן לעיר הבירה שלנו ירושלים".

שר החוץ הרומני אמר באותו מפגש כי ארצו תקיים הערכת מצב ותשקול לחיוב את נושא העברת השגרירות שלה לירושלים.

הערב אמרה חוטובלי בתגובה להחלטת רומניה כי היא מרוצה שמאמציה נושאים פירות. "מברכת את יו"ר הפרלמנט הרומני על הודעתו היום לתקשורת לפיה רומניה תחל בהליכים להעברת השגרירות הרומנית לירושלים. זו היתה רוח הפגישה בינינו בשבוע שעבר בבוקרשט, ואני מקווה לראות בקרוב את שגרירות רומניה בירושלים", כתבה חוטובלי בחשבון הטוויטר שלה.

השר איוב קרא אמר, "אני מברך על החלטת ממשלת רומניה להעביר את השגרירות מת"א לירושלים".

"זהו לא סוף פסוק - בעקבות הנשיא טראמפ והאמריקאים אני מאמין שעוד ועוד מדינות יעבירו את השגרירות שלהן לירושלים, בירתה הנצחית של ישראל - כי כך נכון וראוי לעשות. אין מתנה מתוקה מזו לחגיגות 70 לעצמאותה של המדינה", דברי השר קרא.