ארגון "עד-כאן" מפרסם סרטון חדש שגם בו מתועדת המחבלת הפלסטינית עאהד תמימי כשהיא תוקפת חיילים בזמן פעילות מבצעית לפני פחות משנה בנבי צאלח.

בתחילת התיעוד נראית תמימי כשהיא חוסמת לשוטר מג"ב את שדה הראייה בעמדה מבצעית ובהמשך תוקפת שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל באגרופים ובבעיטות.

כשבועיים לאחר התיעוד הגיש הארגון תלונה למשטרת בנימין כנגד תמימי בדרישה לחקירה פלילית כנגדה. "בצילומי הוידאו ניתן לראות את תמימי תוקפת את שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל שוב ושוב ללא שכוחות הביטחון עוצרים אותה, משכך גברה תעוזתה והחלה לתקוף באגרופי ואף בבעיטות", נכתב בתלונה.

עוד נכתב: "מעשיה הפליליים של תמימי מחמירים והולכים, והגיעה העת לפעול בעניין זה. אשר על כן, נבקשך.. להורות על נקיטת האמצעים המתבקשים כנגד תמימי וכנגד מעורבים נוספים".

לאחרונה נחתמה עסקת טיעון, לפיה תרצה תמימי שמונה חודשי מאסר ותשלם קנס על סך 5,000 שקל. בעקבות העסקה שלח ארגון עד-כאן בקשה לפרקליט הצבאי הראשי לביטול הסדר הטיעון.

"הופתענו לשמוע על הסדר הטיעון המקל שהוגש היום... לאחר מגעי הצדדים שהתנהלו באופן חשאי", נכתב בבקשה ששלח הארגון. "ארגון 'עד כאן' פועל משך זמן רב בתוככי ארגונים רדיקליים השותפים בהתפרעויות אלימות ותקיפות חיילי צה"ל.. הסדר הטיעון תמוה ובלתי מתקבל על הדעת, שכן הוגש תיעוד חד-משמעי והראיות מדברות בעד עצמן".

עוד נכתב כי "משפחת תמימי ותומכיה מפרשים את סלחנותם של רשויות האכיפה באופן מוטעה, כך היה כשתקפה עאהד תמימי את חיילי צה"ל פעם אחר פעם ללא הפרעה, וכך היה באולם בית המשפט, כשאחת מתומכותיה תקפה פרקליט צבאי באופן חסר תקדים".

למרות זאת, בקשת ארגון עד-כאן לביטול הסדר הטיעון נדחתה ע"י הפרקליט הצבאי הראשי.

בימים אלו פתח הארגון, שחשף בשנים האחרונות עובדות מתוככי ארגוני שמאל רדיקליים, במבצע מימון המונים באתר "GiveBack" להמשך פעילותו. "להם יש את הכסף מאירופה – לנו יש אתכם", נאמר בדף ההתרמה.

גלעד אך, מנכ"ל הארגון, מסר: "מזה מספר שנים פעילים אנרכיסטים ופלסטינים המקבלים מהם מימון תוקפים פיזית את חיילי צה"ל בזמן שידי החיילים כבולות וללא כל יכולת להגיב. מעבר לתקיפה עצמה אירועים אלו פוגעים קשות ביכולת ההרתעה של צה"ל , במורל החיילים וברוח הלחימה.

כבר לפני שנה, במאי 2017, הגשנו תלונה למשטרה על התקיפות החוזרות של תמימי כנגד חיילי צה"ל, אך לצערנו רשויות האכיפה בחרו להתעלם - מה שהגביר את המוטיבציה בקרב התוקפים.

מהלך של הסדר טיעון משרת את אותה מגמה ורק יגביר את התיאבון של התוקפים ויגרום לחיילים להבין שאין להם גיבוי, במיוחד כאשר כל הראיות ברורות ואין כל צורך משפטי בהסדר טיעון. תשובת הפרקליטות הצבאית מהימים האחרונים מעלה חשש שהפרקליטות לא נחושה למצות את הדין עם תוקפי החיילים".