בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לא מתכוון להצביע בעד פסקת התגברות שתחייב רוב מיוחד של 65 חברי כנסת כדי לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג''ץ.

"זה לא פסקת התגברות - זה בלוף", אמר סמוטריץ' לרדיו 103fm, "אם זה יהיה תלוי על ח"כ אחד נגד 61 - אני אצביע נגד, גם אם תהיה משמעת סיעתית. יש רגעים עקרוניים, שבהם עם כל הכבוד למשמעת הסיעתית, אני מחוייב קודם כל לציבור שבחר בי".

ח"כ סמוטריץ' הדגיש כי הוא דורש תיקון בסעיף החקיקה, שלפיו לצורך הפעלת ההתגברות לא יהיה צורך ברוב מיוחד של 65 חברי כנסת, אלא ברוב רגיל. "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נחקק ברוב רגיל. אין סיבה שכדי להתגבר עליו נצטרך רוב מיוחס", אמר, "בבית המשפט לא נדרש רוב מיוחס כדי לפסול חוקים, גם הכנסת לא צריכה".

לדברי סמוטריץ', "כשתהיה פסקת התגברות, בג"ץ יהיה הרבה יותר חופשי וירשה לעצמו להתערב הרבה יותר. מצד שני מציבים רף של 65 שהוא כמעט בלתי ניתן למעבר והכנסת לא באמת תוכל להתגבר".

"הסיפור הזה נמצא בידיים של אדם אחד בלבד - ראש הממשלה בנימין נתניהו", הוסיף חבר הכנסת. "אם הוא ימסמס את זה הציבור הישראלי יצטרך לבוא איתו חשבון. אני חושב שצריך ללכת לבחירות על זה".