יו"ר ועדת הטלוויזיה במליאת רשות השידור ד"ר יהודית אורבך התפטרה מראשות ועדת תוכניות הטלוויזיה ומתפקידיה ומחברותה במליאת רשות השידור. כך מדווחת העיתונאית חני לוז. הד"ר אורבך מכהנת כראש היחידה לתקשורת באוניברסיטת בר אילן, והיא כיהנה גם כיו"ר הוועדה למעמד האישה ברשות השידור.

במכתב לראש הממשלה, השר ממונה על רשות השידור, מסבירה אורבך כי הנהלת רשות אינה מקבלת את סמכות הוועדה ובין השאר מסכלת את מאמציה לעצב "לוח שידורים שישרת באפן המיטבי את הציבור בישראל" .

לוז מציינת כי סמכותה של ועדת תוכניות הטלוויזיה, המורכבת מנציגי ציבור המכהנים כחברים במליאת רשות השידור, היא להנחות את ההנהלה בעיצוב הלוח, ולאשר את הלוח שהמנכ"ל מציע.

לדברי אורבך, לוח השידור החדש בערוץ 1 לא עבר את אישורה של וועדת הטלוויזיה. הוועדה דרשה שינויים בלוח, שינויים שהציג המנכ"ל יוסף בראל. בין שאר השינויים שנדרשו: הוספת שידורים בששי-שבת שיבטאו את הרוח ואת המורשת של השבת. כמו כן פסלה הוועדה תוכנית בשם "נשים גדולות מהחיים" על נשים שמנות.

היום הודיעה רשות השידור על תוכנית יומית חדשה שתשודר ב- 18:30, בשם "אביגיל אשת חיל" ובה תענה מומחית לשאלות צופים בעניינים אישיים שונים. לדברי אורבך, תוכנית בשם זה לא הובאה כלל לדיון, ושידור הלוח החדש יש בו משום עבירה, לכאורה, על חוק רשות השידור. "ההנהלה פשוט מצפצפת עלינו", טוענת אורבך.

לשאלת של חני לוז אמרה אורבך שלהתפטרותה אין קשר למינויו של אברהם נתן ליו"ר רשות השידור אתמול בממשלה. "אני מאחלת לו הצלחה", אמרה אורבך.

בתגובה מסרה רשות השידור כי הם מצטערים על התפטרותה של אורבך. לדבריהם, מדובר במחלוקת הנוגעת לאישורו של לוח השידורים. מנהלי הטלוויזיה טוענים כי התכנון אושר בשתי ישיבות שנערכו לפני פרישתו של המנכ"ל הקודם רן גלינקא, בפברואר ובמרץ 02', בעוד שאורבך מחזיקה בדעה אחרת. בין היתר מציינת אורבך כי בניגוד לדברי ההנהלה, הטוענת שלוח השידורים אושר, הרי שרצועת הספורט היומית ב 19:00, ותוכנית הספורט "ראשון בשער" המשודרת במוצאי שבת, לא הובאו כלל לדיון הוועדה, ולכן היא גם לא אישרה אותן.

"לצערנו, הפרוטוקולים מוכיחים את צדקת מנהלי הטלוויזיה. כולנו נמשיך ללבן את העניין בתוך המוסדות הפנימיים, עם היבחרו של היו"ר החדש", אומרת ההנהלה.

בתגובה להתפטרותה של ד"ר אורבך אומרת מנכ"ל אגודת "זכות הציבור לדעת" הילה רפפורט כי האגודה מצירה על התפטרותה של חברת מליאה נוספת, המצטרפת לשורה ארוכה של חברי מליאה שבחרו לפרוש מתפקידם בעת האחרונה.

בזמנו עתרה האגודה לבג"ץ נגד הרשימה שהרכיבה השרה דליה איציק, בטענה שהיא לא עברה את הליכי ההתייעצות הנדרשים, ולדבריה, ריבוי הפורשים נותן משנה תוקף לטענה שעמדה בבסיס עתירתה לבג"ץ. מהמליאה הקודמת שאותה דרש הבג"ץ לפזר לא התפטרו חברים ולעומת זאת, כאמור, ממליאה זו פורשים רבים. "הדברים אומרים דרשני", אומרת רפפורט.

ועוד בעניין רשות השידור: הממשלה אישרה את מינויו של אברהם נתן, יו"ר החברה לבולים ומדליות, לתפקיד יו"ר רשות השידור. זאת לאחר שהיו"ר הקודם, נחמן שי, התפטר לפני כחודשיים, לאור דרישה חד משמעית של השר (לשעבר) רענן כהן, והנוכחי, ר"המ שרון, להחליט בין כהונה מלאה כיו"ר לבין תפקידו כמנכ"ל הישראלי של ה- UJC, ארגון הקהילות היהודיות בצפון אמריקה.

מאז התפטרותו לא כונסה המליאה, אך חלק מהוועדות המשיכו לתפקד.

אברהם נתן היה חבר מרכז הליכוד, והוא כיהן תחת רה"מ יצחק שמיר כנציב שירות המדינה. מנכ"ל רשות השידור יוסף בראל אומר כי מינויו של מר אברהם נתן ליושב ראש הרשות הוא תרומה נכבדה ותגבור חיובי הדרוש לרשות, הסובלת מדוחות חמורים בתחומי המנהל התקציבים וכוח האדם, תחומים שבהם נחשב מר נתן מומחה ובעל מוניטין.

נתן מקבל לידיו מליאה, ובה רשימת מתפטרים ההולכת ומתארכת. מחברי המליאה שמונו על ידי דליה איציק בכהונתה כשרה הממונה על רשות השידור בימי ברק התפטרו ד"ר עקיבא כהן, אדם ברוך, אמונה אלון, חסן עתאמנה, סאלם ג'וברן, עליזה אולמרט ויאיר זלמנוביץ', שפוטר מכהונתו. האחרון פוטר מפני שלא הופיע לישיבות המליאה.

לפני כחודש מונו חברים חדשים למליאה, עפ"י רשימה שהכין השר היוצא ד"ר רענן כהן. הרשימה, מציינת כתבתנו, אינה מאוזנת, כנדרש, בנציגים משני צדי המפה הפוליטית.