צוותי מד"א במירון
צוותי מד"א במירוןצילום: מד"א

434 ממשתתפי הילולת רבי שמעון בן יוחאי במירון טופלו ביממה האחרונה על ידי חובשים, פאראמדיקים ורופאים של מד"א וארגוני הצלה נוספים הפועלים במירון בחסות מד"א.

אותם משתתפים סבלו מפגיעות קלות, בהן חבלות, כוויות קלות, התייבשויות, בעיות לב ובעיות רפואיות אחרות. 31 בני אדם נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים זיו שבצפת.

בנוסף למרפאות ולמאות אנשי מד"א, הוצבו במירון ניידות טיפול נמרץ, תחנות לטיפול באירוע רב נפגעים, אמבולנסים, אופנועי מד"א, בימבולנסים וטרקטורוני מד"א שסיירו בין החוגגים והגישו בקלות ובמהירות סיוע רפואי לחוגגים שנזקקו לעזרה רפואית. מסוק מד"א הצפוני עמד גם הוא בכוננות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "ההערכות המקדימה ושיתוף הפעולה המלא עם משטרת ישראל, צה"ל, כיבוי אש, הרשות למקומות הקדושים והכוננות הגבוהה במד"א הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד והצליחה לטפל בזמן קצר ובאופן מקצועי ויעיל בכ- 434 ממשתתפי הילולת הרשב"י במירון. בנוסף לכך, יש לציין את כלל כוחות מד"א ברחבי הארץ שהעניקו טיפול רפואי לנפגעים נוספים במהלך מדורות ל"ג בעומר.

''אני מודה לכוחות מד"א ולמתנדבי ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א לאורך כל השנה ונרתמו לסייע במבצע האבטחה הגדול ביותר בשנה על פעילותם המבורכת במהלך ל"ג בעומר. לשמחתנו לא אירעו אירועים חריגים וניתן היה לראות את השמחה הגדולה של משתתפי ההילולה במירון", הוסיף בין.