רצינו הסכמה רחבה. נתניהו
רצינו הסכמה רחבה. נתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד את בקשתו לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות בועדת השרים לחקיקה, אך הבהיר כי לא יתנגד להעלאתה היום להצבעה.

"הדרך הנכונה להעביר את פסקת ההתגברות היא באמצעות גיוס כל מרכיבי הקואליציה", אמר נתניהו, "רצינו לדחות בשבוע כדי להשיג הסכמה ולהביא את החוק בתמיכת הקואליציה כולה".

הבוקר פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות" כי שרי הליכוד החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה צפויים להצביע בעד פסקת ההתגברות אותה מקדם השר בנט.

העיתון ציטט את שר המדע אופיר אקוניס החבר בוועדה שאמר כי "פסקת ההתגברות היא צו השעה. האקטיביזם השיפוטי טישטש את עקרון הפרדת הרשויות בישראל ב־20 השנים האחרונות וביתר שאת בעשור האחרון.

הרשות השופטת מבטלת את הכנסת, שהיא הריבון, ואת הממשלה. חיוניותה של פסקת ההתגברות איננה מוטלת בספק אם רוצים לשמור על עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. לא רק שפסקת ההתגברות איננה סכנה לדמוקרטיה - נהפוך הוא, היא רק תחזק אותה".

נזכיר כי ביום חמישי האחרון ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו משרת המשפטים איילת שקד לדחות שוב את ההצבעה על פסקת ההתגברות בוועדת השרים לענייני חקיקה מחר.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הודיע כי ההצבעה לא תידחה. "ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה", צייץ בנט בטוויטר.

ההצבעה על פסקת ההתגברות, מבקשת להגביל את יכולתו של בג"ץ לפסול חוקים. הדיון בין השותפות הקואליציוניות נסוב סביב מספר הח"כים שיוכלו לאשר מחדש חוק שפסל בג"ץ.

בנט ושקד עומדים על דרישתם לרוב רגיל של 61 ח"כים ולא מוכנים להתפשר על כך. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תומכים ברוב של 70 ח"כים שיוכלו לאשר מחדש חוקים שנפסלו בבג"ץ.