ננקוט בכל האמצעים כדי להגן על עצמנולע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם הערב (רביעי) בתדרוך לתא הכתבים המדיניים את ביקורו ברוסיה.

"סיימתי עשר שעות במחציתו של הנשיא פוטין. החלק הראשון היה במצעד רב רושם לציון הניצחון על גרמניה הנאצית. היה לזה ערך היסטורי - שלראשונה למצעדים הללו הוזמן ראש ממשלת ישראל. בנוסף, היתה חשובה לכך שהנשיא פוטין הזכיר לראשונה את קרבנות השואה. אני חושב שזו גם גאווה גדולה לעם ישראל".

נתניהו התייחס לשיחות שקיים עם הנשיא פוטין. "בשיחות האלה עסקתי בשני נושאים: הראשון היה הארכיון הגרעיני. הצגתי את עיקרי הממצאים שלנו ובקרוב גם תבוא לישראל משלחת רוסית ותבחן את החומרים".

"הנושא השני היה המתח באזור והניסיון של איראן להתבסס בסוריה ולתקוף אותנו משטחה. שוחחנו על כך לעומק, ועמדתי על הזכות והחובה שלנו לנקוט את כל הצעדים להגן על עצמנו מכל התוקפנות הזאת. זה הוצג בצורה הכי יסודית".

נתניהו סיפר שהחלק המרכזי של המפגש בין שני המנהיגים בארבע עיניים הוקדש להתרחשויות בגבול הצפון. "העברתי לצד הרוסי את השיקולים שמנחים אותנו ואת הפעולות שלנו. אני חושב שזה הוצג בצורה הברורה, הישירה והישרה ביותר".

הוא נשאל איך הגיב הנשיא פוטין לדברים וענה, "אני לא נוהג לומר מה הנשיא פוטין אומר, אבל אציין שהפגישות הללו תמיד מתגלות לאחר מעשה, במבחן הזמן, כמועילות ביותר".

הוא סירב להגיב לשאלה האם מחה בפני נשיא רוסיה על הכוונה של מוסקבה למכור לצבא אסד את מערכת ההגנה המתקדמת מפני טילים S-300.

"אני שומר על האינטרסים הביטחוניים של ישראל", סיכם נתניהו את המפגשים עם הנשיא פוטין.