מפת הבסיסים בסוריה
מפת הבסיסים בסוריהצילום: דובר צה''ל

צה"ל פרסם הבוקר (שישי) תצלומי אוויר של האתרים האיראניים שהותקפו בסוריה בתגובה לירי לעבר ישראל.

מבצע התקיפה זכה לשם "בית הקלפים". מדובר במבצע ההתקפי הנרחב ביותר בסוריה מאז 1974. הוא נמשך שעה וחצי ובמהלכו הותקפו 50 יעדים.

בתמונות ניתן לראות את המבנים טרם תקיפתם. בין השאר ניתן לראות אתרי מודיעין איראניים, מתחם צבאי של כוח קודס בכיסוואה ואתר לוגיסטי איראני הסמוך לדמשק.

אמש חשף קצין בכיר בחיל האוויר פרטים חדשים על תקיפת ישראל באדמת סוריה, והדגיש כי צה''ל יוסיף לתקוף מטרות איראניות ככל שיידרש.

"מזה מספר ימים חיל האוויר מתכונן למתקפה של כוח אל קודס האיראני בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אלינו. סיכלנו שלשום את המשגר שניסה לירות רקטות בטרם ביצע את הירי. לא זיהינו את המשגר אמש לפני שירה, מדובר במחט בערימה של שחת, אך הוא הותקף זמן קצר לאחר שירה", הסביר הקצין.

הוא ציין כי "לאיראנים יש מוטיבציה להביא נ"מ משלהם לסוריה ונדע לטפל גם בו. אנו מניחים שלאיראנים יש רקטות גם לטווחים רחוקים מעל 40 קילומטרים, ואנו ערוכים גם מולם".

בתקיפה בלילה שבין רביעי לחמישי הותקפו באמצעות מטוסי קרב עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה. בתקיפה הושמדו תשתיות איראניות רבות שבמשך זמן רב נבנו.

ישראל עדכנה את רוסיה לפני התקיפה הגדולה בסוריה.

במסגרת התקיפה הנרחבת הותקפו:

• אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס.
• מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס.
• מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה.
• מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק.
• אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי".
• מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס.
• תצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

כמו כן הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה.

חיל האוויר תקף נוכח ירי סוללות הגנה אווירית סורית, אשר ביצעו ירי על אף האזהרה הישראלית. בתגובה תקף צה"ל מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה.

תיעוד: מטוסי קרב של צה''ל תוקפים סוללת SA22 סורית