עמותת "עטרת כהנים" פועלת זה יותר מארבעים שנה במטרה ליישב ולהחזיר את הרוב היהודי לעיר העתיקה.

העמותה בונה ומאכלסת בתים ומבנים בעיר העתיקה בירושלים ובכל מזרח העיר כבר עשרות שנים ופועלת להרחיב את הרצף היהודי בכל רחבי ירושלים.

יום ירושלים מהווה הזדמנות להתעורר ולעורר את הצורך להמשיך באיחודה של העיר במעשים ולא רק בדיבורים. במהלך הקמפיין ינסו בעטרת כהנים, לגייס שני מיליון שקלים לטובת אכלוס משפחות נוספות בעיר העתיקה וביסוס האחיזה בה.

ירושלים תהיה מאוחדת לא בזכות העברת השגרירות, או נאום כזה או אחר אלא רק על ידי יצירת רצף התיישבות יהודית. לכן החליטו בעמותת עטרת כהנים לצאת למבצע גיוס שני מליון שקלים במטרה ברורה - רכישת בתים נוספים בעיר העתיקה ואיכלוסן במשפחות יהודיות.

העמותה בראשות מתי דן, נוסדה בסוף שנות ה- 70 ומאז היא עוסקת בגאולת קרקעות וברכישת בתים, שיפוצם ואכלוסם במשפחות יהודיות מחדש בכל הבתים והנכסים הללו, בעיר העתיקה וסביבותיה. חצר אחר חצר, בית אחר בית. בזכות פעילות זו מאוכלסים כיום אזורים אלו במאות משפחות יהודיות ובאלפי נפשות.

בנוסף נוסדו מחדש גם מוסדות חינוך וישיבות: עטרת ירושלים, שובו בנים, אדרת אליהו, תורת כהנים, חזון יחזקאל, המכינה הקדם צבאית, תלמוד תורה, גני ילדים ופעוטונים וכן משחקיות ומרכזי הפעלה לילדים.

השילוב של קול התורה ומגורי המשפחות בתוככי ירושלים יוצר מרקם חיים ייחודי ואידיאליסטי. "עטרת כהנים" עוסקת גם בפרוייקטים שונים הקשורים לביטחון, אירגון סיורים בעיר העתיקה ושיפוץ בניינים שמצבם כיום בלתי ראוי למגורים.

מחוץ לחומות, במזרח ירושלים ובאזורים הסמוכים לעיר העתיקה אבו-תור, כפר התימנים בשילוח, מעלה הזיתים, קדמת ציון ושיח ג'ארח (שמעון הצדיק), הקימה עטרת כהנים שכונות יהודיות על קרקעות בבעלות יהודית או בבניינים שנרכשו על ידיה. זאת במסגרת פרוייקט "מגן ירושלים" שמטרתו ליצור רצף טריטוריאלי אשר ימנע חלוקת העיר מחדש.

המשימה היא כבדה במיוחד בימים אלו, בהם אנו נאבקים על זהותה של ירושלים, כאשר הרשות הפלסטינית עושה מאמצים כבירים לחסום בפנינו את האפשרות לבנות ולגור בחופשיות בבירתנו. לכן אנו קוראים לציבור לבוא לעזרתנו ולהשתתף בהגשמת הנבואה "כי נחם ה' ציון נחם כל חורבותיה".
ואת זה, נצליח לעשות רק יחד איתכם.

יש לנו 48 שעות. בואו נעשה את זה, בשביל ירושלים

ביום ירושלים כולם תורמים לבניין ירושלים