בית משפחת דוואבשה בדומא בו נרצחו שלושת בני המשפחה
בית משפחת דוואבשה בדומא בו נרצחו שלושת בני המשפחהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, הורתה לשלוח את הקטין הנאשם בתכנון הרצח בדומא לתסקיר של שירות המבחן בכדי לבחון את האפשרות לשחרר אותו מהמעצר המלא בו הוא נתון לחלופת מעצר.

בדיון שנערך בימים האחרונים בפני השופטת וילנר ביקש עורך הדין עדי קידר אשר מייצג את הקטין לשחררו מהמעצר בו הוא נתון כבר כשנתיים וחצי.

השופטת ציינה בדיון כי מדובר מעצר ארוך מאד וחריג, ואף הוסיפה כי לאור העובדה שמצבו הנפשי של הקטין אכן לא טוב יש לבדוק חלופות למעצר. לאור זאת הציעה להתחיל בהליך של בחינת חלופת מעצר בידי שרות המבחן שיכין תסקיר בעניינו של הקטין.

נציגת המדינה בדיון הסכימה לאחר שלחץ משמעותי מצד השופטת לעריכת התסקיר, אך הבהירה שהיא אינה מתחייבת לקבל את המלצת שרות המבחן.

השופטת האריכה את מעצרו של הקטין ב- 45 יום נוספים והורתה על שליחתו לתסקיר. במקביל קבעה השופטת כי דיון בעניין יתקיים מיד לאחר ההכרעה במשפט הזוטא בעוד כחודש.

נזכיר כי לאחר חודשים ארוכים של דיונים אמור להגיע בתקופה הקרובה לסיומו משפט הזוטא אודות קבילות הראיות בתיק. בסיומו של משפט הזוטא יוכרע האם ההודאות שנגבו משני הנאשמים, עמירם בן אוליאל הנאשם בביצוע הרצח עצמו והקטין המואשם בשותפות בתכנונו הינן קבילות כראיות או שמא יש לפסול אותן.

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' שייצג את הקטין, מסר, "לאחר שנתיים וחצי של כליאה בתנאים קשים מאוד שהחריפו את מצבו הנפשי של מי שהיה קטין בעת ביצוע העבירות, הורה ביהמ"ש העליון על הכנת תסקיר מעצר בעניינו של הקטין. אנחנו רוצים להזכיר שמדובר במי שעבר חקירות שמלוות באלימות קשה, דבר שלא שנוי במחלוקת כיום. אנחנו תקווה שהשילוב בין ההכרעה הקרובה והצפויה במשפט הזוטא לבין ההחלטה הזו של ביהמ"ש העליון היא האור בקצה המנהרה לקראת שחרורו והכרעה בעניינו של הקטין".