הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפצילום: Jonathan Ernst, רויטרס

השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, הכריז הערב (שני) בטקס יום ירושלים במליאה כי משרדו החליט להעניק לנשיא ארה"ב את אות 'מגן ירושלים'.

לפני כשנה הוחלט במשרד ירושלים והמורשת להעניק אות הוקרה לאזרחים זרים שפעלו למען ירושלים המאוחדת. הרעיון נולד לכרגל שנת היובל לשחרור ירושלים במטרה להעניק אותו בכל שנה ביום ירושלים.

חברי הוועדה למתן האות הם יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, נגיד האוניברסיטה העברית פרופסור מנחם בן ששון, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים רן ישי, נשיאת קרן ירושלים ג'והאנה ארביב, העיתונאית קרוליין גליק ושגרירת ישראל בפריס עליזה בן נון.

הוועדה התכנסה ובחנה מועמדויות של עשרות מועמדים שהגיעו בעקבות הפרסום בתקשורת ובקרב נציגויות ישראל בחו"ל. המועמדים כללו אנשים ממגוון רחב של תחומי עיסוק ופעילות - מראשי מדינות ומדינאים, פעילים חברתיים וציבוריים וכלה בזוכי פרס נובל.

השר אלקין סיפר כי "בסופו של דבר, עקב יחודיות העיתוי ועקב פריצת הדרך המדינית יוצאת הדופן, החליטה הוועדה כי בסבב הראשון של העיטור, לשנת תשע"ח, יהיה זוכה בודד - שהוא כמובן, האיש שבזכותו אנו חוגגים השנה 'איסרו חג' ליום ירושלים, נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ".

"הנימוקים לזכיה שלו הם ברורים", הסביר אלקין. "הנשיא טראמפ תרם באופן משמעותי לבירתה של ישראל בכך שהכיר בירושלים כבירת ישראל - ולא הסתפק רק בזאת אלא אף העביר את השגרירות האמריקנית באופן רשמי לירושלים בלוחות זמנים מהירים במיוחד".

"אין ספק שאירוע הזה ילמד בהיסטוריה כקו פרשת המים במעמדה של ירושלים ותשפיע רבות על מעמדה הבינלאומי של ירושלים", סיכם אלקין.