טקס חילופי המפקדים בשילה הקדומה
טקס חילופי המפקדים בשילה הקדומהצילום: עמותת נצח יהודה

סא"ל ניתאי עוקשי מונה היום (חמישי) למפקד הגדוד החרדי "נצח יהודה", במקומו של סא"ל איתמר דשל.

הטקס התקיים באתר שילה הקדומה, במעמד מפקד אוגדה 340 תא״ל דוד זיני, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא״ל ערן ניב, מפקד חטיבת כפיר אל״ם ציון רצון ומפקד חטיבת בנימין אל״ם יובל גז.

דשל סיכם את העשייה המשמעותית כמג״ד ואמר ״בשנה ושבעת החודשים האחרונים זכיתי לפקד על אחד מהאיים היפים ביותר בחברה הישראלית. יש שיגדירו אותו פלא שמיני - גדוד נצח יהודה.

''במהלך השנתיים האחרונות ראיתי רגעי שיא והצלחות מבצעיות רבות, אך גם רגעי קושי. לשמחתי אומר, שערכיות וחשיבות משימת ההגנה על תושבי הגזרה אפשרה לנו להתאושש מהמשברים מתוך אמונה עמוקה בצדקת דרכנו. ליחידה מבצעית הלוחמת בטרור אין ברירה אחרת״, אמר המג''ד היוצא.

סא"ל ניתאי עוקשי יחליף את סא"ל דשל שמונה לקצין אג''ם עוצבת אדום.

המג"ד החדש עוקשי קיבל בשנת 2007 צל"ש מאלוף פיקוד הדרום, על הפגנת אומץ לב, תושייה, נחישות, מנהיגות ודוגמה אישית בעת שפיקד על חייליו ויחד סיכלו ניסיון לבצע פיגוע ביישוב ישראלי במרחב עוטף עזה.

ב-21 ביולי 2007 זוהתה תנועה חשודה סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. כוח של חטיבת גולני בפיקוד מ"פ, סרן עוקשי, הוקפץ לאזור האירוע ושם נתקל בשני מחבלים מטווח של מטרים בודדים. חיילים הסתערו לעבר אחד המחבלים. לאחר מכן, זיהה עוקשי מחבל שני, בינו לבין חייליו. הוא פקד על חייליו לשכב והסתער לעבר המחבל. ‎

תוך כדי ההסתערות, אזלו הכדורים בנשקו והוא זינק לעבר המחבל בידיים חשופות. במהלך הסתערותו, זיהה כי המחבל עומד לפוצץ רימון רסס ואחז במחבל באופן שהביא לכך שהמחבל ספג את מרבית הרסס של הרימון. ‎לאחר פיצוץ הרימון, ועל אף פציעתו, המשיך עוקשי לאחוז במחבל ולהיאבק בו עד אשר חיילי הכוח הסתערו על המחבל והרגו אותו.

רבני עמותת "נצח יהודה", שמלווה את החיילים החרדים בשירותם הצבאי, הודו למפקד ''נצח יהודה'' היוצא. "אנו מודים למפקד המסור סא"ל איתמר דשל על מסירותו ופעולותיו למען החיילים. חיילינו זכו למפקד נהדר וערכי, שתמך בהם גם בפעילות וגם בשגרה.

''אנו מברכים את סא"ל ניתאי עוקשי על תפקידו החדש ומאחלים לו הצלחה רבה. אנו גאים על התפקיד שנפל בחלקנו לסייע למפקדי הגדודים במשך השנים ובכך גם לחיילים היקרים שעוסקים בשמירה על עם ישראל ועל ארצנו תוך הקפדה על אורח חיים חרדי", אמרו הרבנים.