הכנסת מוקירה את מפעל הפנימיות וכפרי הנוערחזקי ברוך

יום ההוקרה לכפרי הנוער והפנימיות בישראל נערך היום (שלישי) בכנסת בהובלת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי.

יום ההוקרה כלל דיונים בוועדות הכנסת השונות בסימן 70 שנה למדינת ישראל ותרומת כפרי הנוער והפנימיות לחינוך מנהיגותי וקליטת העלייה. באירוע השתתפו חברי כנסת רבים, ראשי וחניכי הפורום הציבורי בעבר ובהווה.

ח"כ מועלם רפאלי הסבירה את הרקע ליוזמה, "מפעל כפרי הנוער והפנימיות, הוא אי של חינוך למצוינות ולמנהיגות, ושל קליטת עליה וקיבוץ גלויות לאורך 70 שנות קיומה של מדינת ישראל. כשמסתכלים על מי שעומד מאחורי המפעל העצום הזה ועל התלמידים ניתן לראות את נוף מולדתנו. לא לחינם הכנסת מקדישה יום מיוחד להישגים הרבים של כפרי הנוער והפנימיות שלהם חלק מהותי בעיצוב החברה הישראלית".

אבי נאור, יו"ר ומייסד הפורום הציבורי - הפנימיות וכפרי הנוער, ציין "בכפרי הנוער והפנימיות מתחנכים ילדים ובני נוער אשר מגיעים מהפריפריה הגיאו חברתית של ישראל, המעוניינים להתפתח מבחינה אישית וחברתית בסביבה תומכת. הפורום הציבורי בשיתוף עם משרדי החינוך והרווחה פועלים רבות לקידומם של המתחנכים במסגרות אלו. הכנס שהתקיים היום בכנסת הוא הוכחה לעוצמתם של כפרי הנוער והפנימיות כמקומות המבטיחים את המנהיגים הבאים של החברה הישראלית. אני גאה להיות שותף לעשייה ברוכה זו".

הפורום הציבורי - כפרי הנוער והפנימיות בישראל הינו שותפות פילנתרופית ומקצועית שהוקמה במטרה לקדם את המסגרות הפנימייתיות ברמה הלאומית, ולהבטיח את המענה המיטבי והמותאם ביותר עבור חניכי ובוגרי המסגרות הפנימייתיות. הפורום הוקם בשנת 2012 ביוזמת קרן נאור, ע"י אבי נאור, יושב ראש הפורום וחתן פרס ישראל.

במדינת ישראל יש כ- 344,000 ילדים ובני נוער בסיכון. כ-25,000 מתוכם מתחנכים בכפרי נוער ופנימיות, של משרד החינוך והרווחה. המסגרות הפנימיתיות מהוות עבור אותם נערים, בהם עולים חדשים, בית חם המספק מענה לכל צרכיהם ומאפשרות את התפתחותם המיטבית.