ח"כ סמוטריץ' שוחה מעורב?

בסרטון שהוכן לקראת צליחת הכנרת הראשונה לגברים בלבד, תוהים חברי הכנסת "האם סמוטריץ' ישחה מעורב?"

בעוד חברי הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ומוסי רז (מרצ) ברכו על הידיעה ואמרו כי "סוף סוף סמוטריץ' נהיה נאור", חברי כנסת מהבית היהודי נדהמו והופתעו. בסופו של דבר סמוטריץ' נקרא לשיחת בירור עם השרה איילת שקד בה הודה, "אין לי כוח לשחות בחתירה את הכל, אשחה בסגנון מעורב".

אירוע צליחת הכנרת לגברים נועד כדי לקיים את הפרויקטים החברתיים של ישיבות ואולפנות בני עקיבא, ולסייע במלגות לתלמידים.

האירוע יתקיים ב-15 ביוני וכך בפעם הראשונה יתאפשר גם לציבור שומר המסורת להשתתף בצליחה. כל ההכנסות מהאירוע ייתרמו למען הפעילות החברתית של הישיבות.

במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא תשע ישיבות הסדר, לכל אחת מהן פרוייקט חברתי שאימצו, ישיבת ההסדר אור עציון מפעילה את מכינת אור מאופיר המצמיחה את ההנהגה הרוחנית והחינוכית של העדה האתיופית.

ישיבות ההסדר במעלות ובנצרת קולטת את העולים מבני המנשה, מלוות אותם עם הגעתם ארצה מסייעות בקליטה החברתית ואף במציאת מקומות עבודה. ישיבת ההסדר בעכו התגייסה כדי לאמץ תלמידים בעלי מוגבלויות ולשלבם בתוך חיי בית המדרש.

"אלה רק חלק מהדוגמאות של משימות חברתיות ולאומיות שלקחו על עצמן הישיבות" הסביר נפתלי קנדלר מנהל אגף הפיתוח במרכז יב"ע את הצורך בגיוס כספים למען ישיבות ההסדר. "מכאן צומחת ההנהגה הרוחנית של הציונות הדתית ושל מדינת ישראל" הוסיף ותימצת את חשיבות המפעל.