אנחנו בני אדם. השר אורי אריאל
אנחנו בני אדם. השר אורי אריאלצילום: הלל מאיר TPS

שש דליקות פרצו בעוטף עזה בימים שישי ושבת האחרונים, בעקבות עפיפוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה. הדליקות גרמו לנזק רב לתבואה ולחקלאים.

שר החקלאות, אורי אריאל, קרא הבוקר (ראשון) לנקוט ביד קשה, אך לא לבצע ירי על מנת להרוג, "אני לא חושב שצריך להרוג אנשים בגלל העפיפון הזה".

בראיון ל'רדיו 101.5' הסביר השר אריאל, "צריך להיות פה, מצד אחד מאוד תקיפים, וכמו שאמרתי לירות ברגליים, לירות בברכיים. זה לא דבר קל להיות נכה כל החיים".

"מה שלא מסכן חיי אדם יש לו דין אחר מאשר סכנת חיים באמת ואי אפשר לומר שפה יש סכנת חיים. עכשיו, אני ודאי לא מגן עליהם. אני הראשון שהצעתי לירות בהם, אבל על מנת לפצוע ולא על מנת להרוג", ציין השר, "אנחנו בני אדם והם בני אדם ואנחנו לא הורגים כדי להרוג. אני חושב שכדי להרתיע מספיק לירות ברגליים, זה עוד לא נוסה".

אריאל התייחס גם לטענות החקלאים ולפיהם משרד החקלאות לא יפצה את מי שהזדרז לקצור את התבואה - בגלל טרור השריפות - אם עשה זאת לפני 18.10 והבטיח כי כל "בקשה שתגיע אלינו, לא משנה מאיזה תאריך, תיבדק באופן ענייני".

שר החקלאות גילה עוד כי ישראל שקלה למנוע ייבוא חקלאי מעזה. "שקלנו, דיברנו עם החקלאים. הבקשה הייתה שלא נפסיק. זה לא כי הם מאוהבים בעגבניות של עזה. הם מבינים שאם השער ייסגר למעט מאוד, לטונות הבודדות האלה, שמבחינת השוק לא מהווים שום עניין, אז עזה לא תייבא את הפרות מישראל - שזה בערך סדר גודל של פי 30, שהם שולחים אלינו. ואז ההפסד של החקלאים בארץ כולה, יהיה כזה שחבל על הזמן".