עליית מדרגה. עמיר פרץ
עליית מדרגה. עמיר פרץצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), קורא להחריף את התגובה לירי פצצות המרגמה הבוקר לעבר ישובי עוטף עזה.

"מטח הירי הבוקר מהווה עליית מדרגה, ואינו דומה לאף אירוע מאז 'צוק איתן'. על צה"ל להגיב בחומרה רבה יותר מבעבר", טוען פרץ, תושב העיר שדרות.

פרץ דורש למקד את התגובה בשלטון חמאס ברצועה, למרות הדיווחים שהירי בוצע בידי מחבלי הג'יהאד האיסלאמי, "לא משנה אם מדובר בחמאס או בג’יהאד האסלאמי, חמאס הוא בעל הבית ברצועה ועליו לשלם את המחיר".

יו"ר הכנסת, חה"כ יולי (יואל) אדלשטיין, מחזק את ידי תושבי עוטף עזה בתגובה למטח פצצות המרגמה, "שיגור פצ"מרים לעבר גן ילדים הוא קו אדום חמור ביותר. לא ניתן לארגוני הטרור לפגוע ולערער את בטחונם של ילדי ותושבי ישובי עוטף עזה. אני מחזק את התושבים שהתעוררו לבוקר הקשה הזה, ואת לוחמי כיפת ברזל על יירוטים מוצלחים".

שר התקשורת איוב קרא ציין גם הוא כי מטח הרקטות מסלים את המצב בדרום, "מטח הרקטות הבוקר לכיוון ישובי עוטף עזה הוא הסלמה מסוכנת של מצב שגם כך נפיץ כרגע, בהמשך לירי על שדרות אמש ונסיונות החדירה של הימים האחרונים".

בצייוץ בטוויטר הוסיף קרא, "מבחינת ישראל רק החמאס אחראי על האסקלציה הזו, וצה"ל יגבה מחיר כבד מאד ממחבלי החמאס וכל ארגוני הטרור, על מנת לדאוג לביטחון תושבי מדינת ישראל".

השרה גילה גמליאל קוראת לחשיבה מחודשת בנוגע למצב בדרום, "ירי המרגמות לעוטף עזה חמור וחריג בעוצמתו, המשך ישיר לנסיונות ארגוני הטרור לשבש את שגרת החיים בדרום. לפני שהטפטופים יהפכו למטר אנו מחוייבים לחשיבה מחודשת על עוצמת התגובה הישראלית והמסר היוצא לארגוני הטרור בעזה. כללי המשחק צריכים להיות ברורים לכל: צה"ל יגבה מחיר אישי כואב מכל מי שמלבה את אש הטרור".

חבר ועדת חוץ וביטחון ורמ"ט אוגדת עזה לשעבר, חבר הכנסת מוטי יוגב, קורא לחזור למדיניות החיסולים, "אפשר להמשיך ולשחק באש ואפשר להרתיע. אבן יסוד בהרתעה היא חיסול מחבלים בכירים - קפד ראשו. אין הרתעה גדולה מזו, ולא צריך להמשיך ולסכן חיים. יש לחסל את ראשי החמאס ברצועת עזה ולחתור לשלטון שבשיתוף פעולה יסייע לאוכלוסיית הרצועה לחיות".