האישה מסרטון התפילין בנתב"ג שעורר סערה ברשתות החברתיות היא פרופ' פנינה פרי, רעייתו של יורם פרי, פרופסור לסוציולוגיה ומי שכיהן כנשיא הקרן החדשה לישראל בין השנים 1999-2001.

בשיחת טלפון עם בן זיגדון ואמיר איבגי, טען פרי כי "היה עסוק ולא שמע על התקרית", אך אישר כי רעייתו עזבה את הארץ בשעות הבוקר, כך פורסם בערוץ 20.

פרי אף כיהנה כמרצה בכירה במחלקת התרבות של מכללת ספיר ובמכללת לוינסקי לחינוך, מומחית בתיאוריות רב-תרבותיות וידועה כמי שהוציאה ספרים דוגמת "חינוך בחברה רבת תרבויות: פלורליזם ונקודות מפגש בין שסעים תרבותיים".

בני הזוג פרי מתגוררים בשנים האחרונות במרילנד שבארצות הברית, לשם טסה אתמול פנינה פרי זמן קצר אחרי שתועדה בנמל התעופה בן גוריון כשהיא מנסה למנוע מחסיד חב"ד ואזרח ישראלי להניח תפילין. כיום מכהן פרי כראש המכון ללימודי ישראל ע"ש ג'וזף ואלמה גילדנהורן באוניברסיטת מרילנד.

בסרטון שהעלה אתמול לפייסבוק גד קאופמן, הוא כתב: "אירוע מדהים אירע הבוקר בשדה, כאשר נשאלתי בנימוס ע"י איש חב"ד, אם אני מעוניין להניח תפילין? השבתי בחיוב, או אז קפצה אישה עם מבט מוטרף והחלה לגדף, להציק ולהפריע !!! ממש מביש שלהיות יהודי בארץ זה להיות נרדף ע"י הבוהמה השמאלנית. אם הייתי מוסלמי או נוצרי, זה היה לגביה יותר לגיטימי..?".