הרב יואב מלכא, רב בישיבה בירושלים, ודניאלי זוננפלד, נערה שנהרגה לפני שלוש שנים בתאונת דרכים, לא נפגשו מעולם פנים אל פנים, אך מילים שהספיקה לכתוב בעודה בת 11 בלבד, יצרו, לדברי הרב, מפגש רוחני בין השניים שהוליד לחן והפקה מוזיקלית מרגשים לזכרה.

״אני זוכר את הפעם הראשונה שנחשפתי למילים האלה. הרגשתי כאילו הלחן יורד לי משמים, כמו איזה מעיל של אור שעטף את המילים״ מספר מלכא.

מלכא, המשמש כרב בישיבת 'מכון מאיר' בבירה, קרא לראשונה את השיר לפני כשנה במסגרת חוברת שפרסמה משפחתה של דניאלי לזכרה ובה שירים וציורים שלה. החוברת פורסמה לרגל יום השנה השני ללכתה של דניאלי והופצה בין חברים, מכרים ובני משפחה.

״זה ממש בזכות דניאלי. ספיר גזרתה הרוחנית הוא זה שעודד אותי. אני שמח שעלה בחלקי להפיץ את האור הזה ומקווה שיעמדו הדברים לזכותה ולזכרונה של דניאלי״, מוסיף מלכא.

ביוזמתו של מלכא, עידן יצחקיאן, זמר ויוצר בוגר בית הספר 'רימון', גויס למלאכת ביצוע השיר יחד עם ראובן חיון, בעל אולפני Oov בגבעתיים שניגן, עיבד והפיק את השיר. לצורך הפקת קליפ לשיר התגייס גם אביה של דניאלי, מוטי זוננפלד. הקליפ הסופי כולל ציור שציירה דניאלי בעודה בת 12. ציור הנוף עבר עיבודים גרפיים בשביל לשקף את מילותיו של השיר: ״רגעים קטנים של אושר / שאת כל המרץ מחזיר / שוכחים לרגע את הפחד והכאב / ורוצים לרוץ, לקפוץ, לצרוח ולשיר״.

״רגעים קטנים של אושר״ של דניאלי ז״ל נבחר אף לפני כשנה להופיע על קיר המבואה למחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי 'שניידר', בה התנדבה דניאלי עם ילדים חולי סרטן בטרם נהרגה בתאונה. מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי ז״ל, מספר כי ״השיר הזה מבטא בצורה חזקה מאוד את מה שדניאלי עשתה שם עבור הילדים האלה ובני משפחותיהם. היא נתנה להם רגעים קטנים של אושר בתוך מסכת הייסורים בה הם נתונים״.

אביה של דניאלי, שהקים את קרן דניאלי ועשרות מיזמים בתחום החינוך, הרפואה, הרווחה והחברה, על שמה ולזכרה של בתו, מוסיף כי ״גם השיר שכתבה וגם הציור המלווה אותו מבטאים היטב את גדלות נפשה של דניאלי כפי שזאת ניבטה ממנה כבר מגיל צעיר מאוד. גדלות הנפש הזאת באה לידי ביטוי, בין היתר, בשירים ובציורים המקסימים האלה המשדרים בכישרון רב תובנות מעמיקות על החיים, פרי עטה של ילדה שמאז היותה קטנה הייתה מיוחדת מאוד״.

מילות השיר:

זה יכול להיות מוקדם בבוקר
עם אור ראשון כשהשחר מפציע
זה יכול להיות בלילות צלולים של קיץ
כשהכוכבים מכסים את הרקיע

זה יכול להיות בשעת הדמדומים
כשהשמש צובעת את העננים בוורוד
זה יכול להיות בשיא החום בצהריים
כשהשמש שורפת מאוד

רגעים קטנים של אושר
בלתי מוסבר ומרגש
הלב רוצה שימשיך לנצח
ובוורידים זורמת אש

רגעים קטנים של אושר
שאת כל המרץ מחזיר
שוכחים לרגע את הפחד והכאב
ורוצים לרוץ, לקפוץ, לצרוח ולשיר

רגעים קטנים של אושר