האם רוה"מ הורה להאזין לראש המוסד?באדיבות קשת 12

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לנקוט במהלך חסר תקדים נגד ראש המוסד והרמטכ"ל – כך נחשף בתוכנית 'עובדה'.

על פי הדיווח, בחודשים הראשונים של בני גנץ ותמיר פרדו בתפקידיהם, פנה נתניהו לראש השב"כ דאז, יורם כהן וביקש האזנה לטלפונים של שורת שותפי סוד, ביניהם הרמטכ"ל וראש המוסד.

המידע על הבקשה החריגה הגיע לימים גם לגורמים במשרד הביטחון. לדבריהם, ראש השב"כ היה נרעש מהאפשרות שהשב"כ ייאלץ להאזין לשני עמיתיו. על כן הוא סירב לבקשה של ראש הממשלה.

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו אמר בתגובה, "אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עליי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות".

"לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק", הוסיף פרדו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענה שראש הממשלה ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד מופרכת לחלוטין. זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".