יורם כהן
יורם כהןצילום: פלאש 90

יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר, מכחיש את הדיווח בתכנית "עובדה" לפיו נתניהו הורה להאזין לראשי מערכת הביטחון.

״איני נוהג בדרך כלל להתייחס בתקשורת לשיח המקצועי המתקיים בין ראש ממשלה לראש שב"כ. אולם, הפרסומים בתקשורת אודות הנחיות של ראש הממשלה שניתנו לי כביכול בעודי מכהן כראש השב״כ - להאזין ספציפית לטלפונים של הרמטכ"ל גנץ וראש המוסד פרדו - אינם נכונים".

מוקדם יותר הגיב נתניהו בסרטון לפרסום נגדו, "אתמול התפוצצה פרשה מרעישה חדשה, יש איזו תוכנית שמתיימרת להציג עובדות והיא טענה שאני הנחיתי את ראש השב"כ לשעבר להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

"יש רק בעיה אחת עם זה: זה שקר מוחלט. לא רק אני אומר את זה, גם ראש השב"כ לשעבר אומר: זה הבל, זה שקר".

נתניהו אמר שיחשוף למי הוא באמת "מאזין","ועכשיו, אני הולך לספר לכם על ההאזנות האמיתיות שלי. אתם יושבים?", אמר נתניהו. "החלונות הגבוהים, שלישיית גשר הירקון, אריק איינשטיין, יהורם גאון, ג'וזי כץ, שמוליק קראוס, הביטלס - האלבומים הראשונים, אבבא, וגם חבר'ה מהיום. אלה ההאזנות האמיתיות. ועכשיו כולנו צריכים לשאול: האם התקשורת תתנצל על השקר הזה? אני בספק".

לפי הדיווח בתכנית "עובדה", בחודשים אחרי שפרדו וגנץ נכנסו לתפקידיהם, ביקש נתניהו למנוע דליפה של מידע בטחוני רגיש, זאת על רקע חוסר אמון בצמרת הביטחונית ומתוך חשש להדלפות.

בדיון מיוחד שנערך בנושא, ביקש נתניהו מכהן לעשות שימוש ב"יכולות המיוחדות" של השב"כ לצורך "פיקוח" גורף וחריף, שכולל האזנה לטלפונים של שורת שותפי סוד, ביניהם הרמטכ"ל וראש המוסד.

על פי הדיווח, כהן היה נרעש מהאפשרות שהשב"כ ייאלץ להאזין לשני עמיתיו - האנשים שאיתם הוא עובד באופן צמוד ויומיומי. לאור זאת, כהן סירב לבקשה של ראש הממשלה.