משפחות הנערים. ארכיון
משפחות הנערים. ארכיוןצילום: יוני קמפינסקי

טקס הענקת פרס האחדות יתקיים מחר בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ומשפחותיהם של שלושת הנערים שלזכרם הוא מוענק, פרנקל יפרח ושער.

מטרתו של הפרס להעלות על נס ארגונים ויחידים בארץ ובתפוצות, אשר תרמו לאחדותה של החברה בישראל , ולעורר את יצר היוזמה לפעולות שכאלו בקרב אחרים.

בנוסף, יתקיימו מאות פעילות למען אחדות החברה הישראלית שיתקיימו בכל רחבי הארץ .

בחירת הזוכים בפרס נעשתה על ידי ועדה ציבורית בהשתתפות: רא"ל (במיל.) בני גנץ, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר קרן לאוטמן נועם לאוטמן, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, ירדן ג'רבי, קובי עוז, הרב לורד יונתן זקס, הרב ד"ר דני טרופר, פרופ' יולי תמיר, הרב יצחק דוד גרוסמן, תת אלוף במילואים אמל אסעד ומשפחות הנערים יפרח, פרנקל ושער.

הפרסים יוענקו בבית הנשיא לחמישה ארגונים אשר פועלים למען אחדותה של החברה הישראלית:

קולולם - מיזם מוזיקלי חברתי של שירת המונים, המאפשרת למשתתפים השונים חווית חיבור דרך המוזיקה.

ארגון תגלית - יוענק פרס מפעל חיים לכבוד שנת 70 למדינה- ארגון ציוני הפועל לחיזוק הקשר של צעירי התפוצות לעם ישראל ואת זיקתם ליהדות.

רצים ללא גבולות - הינו מיזם ריצה שמטרתו לחבר בין נוער יהודי לבין נוער ערבי ממזרח ירושלים דרך ריצה מקצועית והשתתפות בתחרויות.

מרכז Tec - פועל לקירוב בין המגזרים השונים בחברה הישראלית, באמצעות מחשבים וטכנולוגיות מתקדמות ,ומאפשר לצמצם פערים באמצעות יצירת מפגשים אנושיים ארוכי טווח .

פדרצית בוקהראטון פלורידה - הארגון הצליח לקרב מחדש, את חברי הקהילה היהודית בפלורידה שמונה כ 130,000 יהודים, וכעת הוא פועל על מנת להרחיב את הפעילות לקהילות יהודיות נוספות.

לדברי רחלי פרנקל, ממייסדי יום האחדות: "יום האחדות הוא הזדמנות נהדרת לנסות להיפגש עם האחר. ביום האחדות יתקיימו מאות אירועים שיחגגו את הגוונים השונים שלנו, ויעניקו מקום גם למשותף ולמחבר בין אנשים וקבוצות שאין להם הזדמנויות לשבת יחד. יום האחדות גדל ומתפתח בכל שנה. בקיץ 2014 הראנו כחברה, למה אנחנו מסוגלים. נהדר לשמר חלק מזה".