הסרת הלוט בבית הדין
הסרת הלוט בבית הדיןצילום: יח"צ ישיבת מצפה יריחו. יעקב אפללו

בית דין חדש נחנך היום (ראשון) בישיבה הגבוהה מצפה יריחו. בבית הדין מכהנים כדיינים בוגרי הישיבה אשר למדו ונבחנו במבחנים לדיינות.

מטרת בית הדין היא לתת מענה לבוגרי הישיבה ולציבור הרחב בשאלות של דיני ממונות בצורה מאירת פנים ומקרבת.

האירוע התקיים במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ח"כ מוטי יוגב, ראש ישיבת מצפה יריחו הרב שבתי סבתו , רב הישוב הרב יהודה קרויזר וראש הישיבה הגבוהה הרב יצחק סבתו.

בשיחה לתלמידי הישיבה הגבוהה אמר הרב הראשי, "בית הדין הגדול בלשכת הגזית יהיה עוד טרם נזכה לגאולה השלמה. גם כאשר אין לנו את כל התנאים שכתובים אנחנו יכולים להתחיל להתקדם. הלוואי ויכולנו להסכים על אדם שהוא גדול אחד. זה חלק מהקשיים שבדורנו".

הרב לאו סיפר על תפקידו של בית הדין, "כשהייתי רב עיר היה לי בית דין לממונות והודעתי לכולם שלא צריך להתווכח ואז להגיע לבית הדין, אפשר לבוא גם בשלום לבית הדין כדי לברר מה ההלכה".

ולסיום איחל הרב הראשי לדיינים לעסוק בהלכות הגאולה, "אני מתפלל עמכם שתצטרכו לעסוק במהרה בשאלות של ייחוסי כהנים, שאלות של כשרות של הכהנים שנזכה לראותם עובדים בטהרה. הקדוש ברוך הוא מבטיח לנו 'ואשיבה שופטיך כבראשונה'. נתפלל שהשנה בעזרת ה' נזכה כולנו לראות את ביאת המשיח".

הרב שבתי סבתו ברך על הקמת בית הדין ואמר כי "חיובו של בית הדין הוא להראות שהדיינים עשו את כל המאמצים להביא לאמת ושלום".

ח"כ יוגב אמר, "גדול השלום ושנואה המחלוקת. תפקידנו בחזון שיבת ציון להתקדם לעבר האמת האלוקית. פה בישיבה גם עושים וגם פועלים ורואים את פסוקי התנ"ך והנביאים מתגשמים לנגד העיניים. החזון של הרב סבתו פורץ בכל התחומים וכעת גם בבית הדין. עלו והצליחו".

הרב ישועה רטבי, דיין בבית הדין, שיתף את הרב הראשי בשאיפתם של הדיינים: "החזון שלנו הוא להיות שותפים בחושן משפט. אנחנו מאמינים שאם ניצור חיבור עם הרבנות הראשית תהיה פריצה משמעותית".