מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 הגיעו אמש (שלישי) למעונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגבו ממנו עדות פתוחה בתיק 3000 (פרשת הצוללות).

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) ועיתונאי 'הארץ', דן מרגלית התעמתו ברדיו 103. תחילה הגיב ח"כ זוהר לטענותיו של ח"כ יאיר לפיד שפרשת הצוללות היא פרשת השחיתות החמורה ביותר במדינת ישראל: "לא ראיתי את יאיר לפיד מתרומם בסקרים.

אני מסתכל מידי שבוע על תוצאות הסקרים ומבין כמה הציבור במדינת ישראל חכם ומצליח להבחין שמדובר באיש ציבור ללא תוכן ומהות בעשייה הציבורית שלו. הציבור יודע עם מי יש לו עסק, הוא רואה מה נתניהו עושה בכל הקטגוריות ורואה מי רק מדבר. זה האופי של יאיר לפיד, בבוקר הוא אומר משהו אחד ובערב הוא אומר משהו אחר".

עיתונאי 'הארץ', דן מרגלית, שנוהג לטעון בטור העיתונאי שלו כי נתניהו מעורב בפרשת הצוללות הגיב להחלטה לגבות מראש הממשלה עדות בלבד: "אם היועץ המשפטי לממשלה בחר לגבות מנתניהו עדות פתוחה בלבד זה בסדר גמור. נתניהו מסר את גרסתו והיא תיבדק. אתה יוצא מתוך הנחה שנתניהו לא ידע ששמרון הוא הנציג שמטפל במספנה הגרמנית ומקבל את זה ששמרון לא סיפר לו על כך. ברור שאם שמרון לא יהיה עד מדינה אז נתניהו לא יואשם בתיק הצוללות. אני סקרן מאוד לקרוא את הדברים שנתניהו מסר בעדות ואיך הוא אישר את שדרוג שתי הצוללות הגרמניות למצרים מבלי ששני שרי הביטחון (אהוד ברק ומשה 'בוגי' יעלון) ידעו על כך".

ינון מגל התייחס לדבריו: "דן, אתה מתעלם מהעובדה הבסיסית- המשטרה קבעה שנתניהו לא חשוד ולא יואשם בתיק הזה". דן מרגלית: "אם אין ראיות פליליות לא צריך להעמיד אותו לדין אך ההתנהלות שלו מעוררת סימני שאלה קשים מאוד מבחינה ציבורית".

"אני מבין שחזרנו שוב למתקפת הפן הציבורי", קרא ח"כ זוהר: "אז בואו נסתכל על הסקרים כמבחן ציבורי ונראה שהציבור ממשיך לחזק את התמיכה בראש הממשלה נתניהו ובמפלגת הליכוד. אומר לכם דבר אחד בסיסי- אי אפשר לעבוד על היהודים לא משנה מה יכתבו בתקשורת. הציבור במדינת ישראל הוא ציבור ששייך לגזע היהודי, הגזע היהודי כולו הוא ההון האנושי הגבוה ביותר, החכם ביותר והמבין ביותר. הציבור יודע מה ראש הממשלה עושה למען מדינת ישראל וכמה הוא ראש ממשלה מצוין".

כשנשאל דן מרגלית אם הוא מאמין ליועץ המשפטי לממשלה השיב: "חברי חדלו מלהאמין לו אך אני חושב שהוא לא סיים להשתמש באשראי שניתן לו, אין לי טענה נגדו כיום. ביבי נחקר ונראה מה יהיה. זכרו דבר אחד, כאשר שלושת האנשים - צבי האוזר, יועז הנדל והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר, הביאו לידיעת היועץ המשפטי פרשה שקשורה באדם מקורב לביבי, אשר צילם מה שצילם ונאלץ לעזוב את תפקידו בממשלה, ביבי פיטר את יועז כי הוא לא סיפר לו שהגיש תלונה ליועץ המשפטי. וכיום מתברר שנתניהו מוכן לעבור לסדר היום על כך ששמרון לא סיפר לו שהוא הנציג של המספנה".