כחלון הכריז מלחמה על השירות הלאומי

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הודיעה הערב (רביעי) ליו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם כי השר אורי אריאל הגיש ערר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים של ח"כ רחל עזריה בתגובה לערר שהגיש השר כחלון על חוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ לחיזוק השירות הלאומי.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הבהירה ליו"ר הקואליציה שמשמעות הדבר היא שכעת בהצבעות במליאה או בוועדות - הקואליציה חייבת להתנגד לחוק של רחל עזריה.

"הצעת החוק עברה בקריאה טרומית עוד קודם הוגש הערר, אשר על כן, אני מבקשת את תשומת לב הקואליציה לכך שמעתה, כנהוג במצבים אלו, עמדת הקואליציה היא נגד. כמו כן, ביום שני הקרוב, ההצעה תידון בוועדת הרפורמות. ככל שיושבת ראש הוועדה תעלה את ההצעה להצבעה בוועדה, עמדת הקואליציה גם כן צריכה להיות נגד", הבהירה מועלם רפאלי.

נזכיר כי בערוץ 7 פורסם לראשונה על הגשת הערר מצד השר כחלון, שהיה לראשון שהוגש בין סיעות הקואליציה.

הצעת החוק לתיקון חוק חובת מכרזים של סמוטריץ' קובעת שמכרזי השירות הלאומי ישארו בידי משרדי הממשלה השונים, בניגוד להצעת החשכ"ל לאחדם למכרז אחד.

נציין כי כיום משרדי הממשלה עורכים מכרזים נפרדים לעמותות השירות הלאומי, וכך כל אחד מהם יכול לקבוע קריטריונים שונים.

החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו מוביל מכרז אחוד (מכרז אחד לכל משרדי הממשלה) שבמסגרתו 70% משעות ההתנדבות יחולקו באופן שווה בין כל שמונה העמותות.

הצעדים שמבקש חזקיהו לקדם עתידים לפגוע פגיעה אנושה בשירות הלאומי שהוא אחד מהמפעלים החברתיים הגדולים ביותר שהוקמו בעשורים האחרונים.