פונה לנתניהו. סמוטריץ'
פונה לנתניהו. סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אדוני ראש הממשלה Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו,

סליחה שאני מרשה לעצמי, אבל אבל אחרי החשיפה המטלטלת של אביעד גליקמן בערוץ 10 אתמול, אני ממש מוטרד. באמת מוטרד. ואני רוצה לבקש ממך משהו קטן.

אתה חייב להבין. הכבוד שלך הוא הכבוד שלנו, ואם חלילה תארח מישהו, בין אם יהיה זה נשיא ארה"ב או כל אישיות בכירה אחרת, ומשהו באירוח לא יהיה מושלם, זה לא יפגע בך ובכבודך אלא בכבוד של כולנו. בכבוד של המדינה והעם שכל כך יקרים לנו.

אז בבקשה ממך, אם יש שריטה, ולו הקטנה ביותר, באחד הרהיטים במעונך הרשמי, או בכל מקום אחר שאתה מארח בו, אנא ממך תחליף אותו מיד. ואם יש חשש שפתאום אחד הרהיטים יישרט ולא יספיקו לקנות אחד חדש בזמן, אז אנא ממך תדאג שיחזיקו רזרבה של עוד שולחן אחד, או שניים, או אפילו שלושה, כדי שאפשר יהיה להחליף מיד. ולא רק שולחן אלא כל רהיט אחר. זה לא בשבילך אדוני ראש הממשלה, זה בשבילנו.

ואנא ממך, וסליחה שוב שאני מרשה לעצמי, תדאג שהבית יהיה תמיד נקי וצבוע למשעי. כי, כאמור, לא מדובר בכבוד שלך אלא בכבוד של כולנו.

>>>
וכמובן אדוני ראש הממשלה שהמנהל התקין מאוד חשוב לכולנו ואם אפשר שהכל ייעשה במכרז אז מה טוב.

אבל אם המשמעות של מכרז אומרת שייקח הרבה מאוד זמן לקנות כיסא או שולחן חדש במקום זה שכבר לא מכבד אותנו, ואם המשמעות של מכרז היא שזה לא יהיה מוכן בזמן כי איזה פקיד, או חשב, או יועץ משפטי, או שומר מוסר מטעם עצמו, יחליט כמו שקורה בדרך כלל שמשהו לא מוצא חן בעיניו, אז תדאג בבקשה שיקנו מה שצריך בלי מכרז כי כאמור מדובר בכבוד של כולנו.

ואנא ממך אל תיקח קשה את מבקר המשרד שלך וגם לא את מבקר המדינה. וגם אל תכעס עליהם. הם עושים את תפקידם, ומה לעשות שהם חונכו לחשוד בכולם ולראות בכל דבר את הרע ולהסתכל על כל דבר במבט ביקורתי. אין להם את האחריות שיש לך על הכתפיים והכבוד שלנו כולנו מעניין אותם כנראה הרבה פחות מדעתו האישית של איזה פקיד בשרשרת שמעדיף שתקנה את השולחן אצל ספק אחר גם אם זה ייקח עוד חודש.

אתה תמשיך לנהל את ענייני המדינה לתפארת מדינת ישראל והם ימשיכו להנפיק דו"חות מגוחכים שיעשו כותרות יום וחצי וייעלמו.

>>>
ועוד משהו אדוני ראש הממשלה, ושוב סליחה שאני מרשה לעצמי לבקש. באמת סליחה.

אם אתה אוהב גלידת פיסטוק או כל גלידה אחרת, ואם זה עושה לך טוב - אפילו ככה ממש בקטנה - תזמין בבקשה הרבה מזה. כי חשוב לנו שעם כל העבודה הקשה והאחריות הכבדה שמונחת על כתפיך תהיה תמיד רגוע ובמצב רוח טוב. חשוב לנו שתהיה שמח, חד ומרוכז. זה אינטרס מובהק שלנו. ממש לא שלך.

ואם אחרי יום גדוש בעשיה בשביל כולנו אתה צריך להתרווח על הכורסה ולהירגע עם איזו גלידה טובה או להנות מאיזו ארוחת אמצע לילה טובה עם אוכל עממי בחמגשית מאיזו סטקיה ירושלמית כדי שיהיה לך יותר כח לשרת אותנו גם למחרת, אז בבקשה, באמת בבקשה, על תספור את כל הצעקנים הקטנים והצבועים שלא עושים, וכנראה לעולם גם לא יעשו, פרומיל ממה שאתה עושה למען מדינת ישראל ומחפשים תמיד לקטר ולקנטר. אנא ממך אדוני ראש הממשלה תתעלם מהם לחלוטין ותזמין כל מה שיעזור לך לשרת אותנו טוב יותר (לגבי ארוחת אמצע הלילה מציע לך רק לחשוב על השאלה האם ומה בריא לאכול בשעה מאוחרת לפני השינה).

>>>
ואני מרגיש שאני כבר קצת מגזים, ובכל זאת אני מקווה שלא תכעס עלי שאני מרשה לעצמי רק עוד בקשה אחת קטנה. אחרונה ודי.

את כל מה שביקשתי לגביך, תעשה בבקשה גם לגבי אשתך. כי האינטרס שלנו, כן שוב שלנו, הוא שגם לה יהיה טוב. כי כל מי שמבין משהו מה זה להיות נשוי באהבה יודע שכשטוב לאחד מבני הזוג טוב גם לשני, וחלילה להיפך. והאינטרס המובהק שלנו הוא שיהיה לכם טוב, שתחיו באהבה, בשלווה וברוגע, כדי שכל מעיינך יוכלו להיות מופנים לטובת המדינה ולטובתנו. יש לנו ראש ממשלה אחד וכאמור אנחנו חייבים אותו חד וממוקד, ובשביל זה אנחנו צריכים שיהיה לו ולמשפחתו טוב.

>>>
אז באמת תודה לך אדוני ראש הממשלה, וסליחה בשם כל צרי העין שכנראה לא יודעים מה זה להיות ראש ממשלה וקצת מקנאים בך. אל תקח אותם קשה מידי. הם ממש מיעוט קטן. רובנו מאוד מודים ומעריכים את מה שאתה עושה למעננו, גם אם אנחנו לא מסכימים איתך על הכל וגם אם יש לנו וויכוחים נוקבים איתך בכמה סוגיות. אנחנו, ולדעתי כמונו רוב העם, יודעים מצויין לעשות את ההבחנה.

שלך,

בצלאל