בשבע מהדורה דיגיטלית

בעיטה אחישנה

מפני מה נקרא שמו מונדיאל, אילו נבחרות מצווה לאהוד ולמה כל כך הרבה אנשים אוהבים אותו. מורה נבוכים להלכות גביע העולם בכדורגל

דביר שרייבר , א' בתמוז תשע"ח

כמו ללכת עם אשתך לקניון. המונדיאל
כמו ללכת עם אשתך לקניון. המונדיאל
צילום: Rupak De Chowdhuri, רויטרס

בנוהג שבעולם, אחת לארבע שנים מתכנסין נבחרי אומות העולם ובועטין בפיסת עור המתקראת כדו"ר.

ואותו כדו"ר מצוירין עליו סמלים ואיקונין צבעוניים המפרסמים מותגים של אומות העולם כגון אדיד"ס, שהוא בגימטרי"א "איזה דבילי", לפי שאותה אדיד"ס משלמת הון למען יראו כולם כיצד השחקנין בועטין בלוגו שלה כלאחר רגל. על כן מתקרא אותו משחק כדורג"ל, לפי שכל העולם עולה אליו לרגל. וישראל אינן משתתפין עמהן בכנס זה לפי שאנו רצים והם רצים, אבל הם רצים הרבה יותר מהר. ולא עוד אלא שאנו עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב, ואלה אינם חושבים אלא משתמשים בראשיהם כדי לנגוח. אלא שאחת לשישים או לשבעים שנה נעשה להם נס לישראל והם מתקבלים לאליפות העולם בכדורג"ל, ואפילו מבקיעין שער אחד, ובמשך חמישים שנה אחר כך מברכין ומשבחין ומפארין ומעריצין את השחקנים המהוללים אשר הוציאו שתי תוצאות תיק"ו ואין כל נבחרת יכולה לעמוד במחיצתן, כל שכן לשחזר את הישגם בבחינת "ויירש זרעך את שער אויביו".

וישראל מכנים טורניר זה מונדיא"ל, שהוא בגימטרי"א כמניין "מאמין", שמי שמאמין לא מאמן, לפי שהוא יודע שאין לנו סיכוי להגיע לשם. ועוד, שמונדיא"ל בגימטרי"א הוא "איזה בלוף", וכן הוא בגימטרי"א "גאולה בעיטה", לפי שהגאולה השלמה תגיע לפני שיגיעו ישראל למונדיא"ל, כנאמר – "אני ה', בעיטה אחישנה".

על כן יש לבאר לשלומי אמוני ישראל את הלכות המונדיא"ל, למען יוכלו גם הם להשתתף בחגיגת האחדות והשלום העולמי הנערכת ברוסיה, אבירת זכויות האדם והצדק, ובעוד ארבע שנים בקטאר, המרעננת הרשמית של הטרור הבינלאומי. ומי שיקיים הלכות אלה על כל דקדוקיהן ודקויותיהן מובטח לו שיקום מהכורסה בעוד חודש עם חמישה קילוגרמים נוספים ותובנה מופלאה לפיה לראות כדורגל זה כמו ללכת עם אשתך לקניון: מסתובבים שעה וחצי משער לשער, אם לא מוצאים כלום יש הארכה, והרבה פעמים זה נגמר בדמעות.

ואלו ההלכות שצדיקים ילכו בם, ופושעים יכשילו את היריב על סף הרחבה:

א. לא יצפה אדם במשחק אם אינו יודע מי מהקבוצות רוצה הוא שתנצח. ואם אינו סגור על כך יעשה שאלת חכם המבין ברזי המונדיא"ל. ואם החכם טרוד, או שאינו יודע, או שאינו חכם, יבחר קבוצה בצורה אקראית. ויש מתירין להתחיל בצפייה ולהחליט תוך כדי המשחק לפי הרגש. ואין להמיר אהדה תוך כדי משחק, שכל הממיר קבוצתו נקרא מומר, ומשביתין הימנו הממיר הטלוויזיוני והוא נעשה ממורמר ומריר.

ב. אין לאהוד את ספרד, לפי שהיא תומכת בארגון ה-BDS ולא נתנה לנו לנצח אותה אפילו פעם אחת במוקדמות המונדיא"ל. וכן אין לאהוד מדינות שתמיד מצביעות נגדנו באו"ם כגון צרפת ורוסיה ופורטוגל וברזיל ושבדיה ובלגיה, ואין צריך לומר איראן וסעודיה ומצרים ומרוקו. ומי שסב סבו היה שוער בחצר מלך מרוקו, ואפילו שוער מחליף, מותר לו לאהוד את נבחרתה. וכן אין לאהוד את אנגליה, לפי שהיא תמיד מפסידה בסוף. ומותר לאהוד נבחרות כגון אוסטרליה וסרביה וקוסטה ריקה ודרום קוריאה, אבל מי רוצה.

ג. כבר קבעו הראשונים שאין לאהוד את גרמניה, ואפילו היא משחקת נגד שבדיה. ואין לשנות.

ד. יוצאי פולין ורוסיה מותר להם לצפות במשחקי נבחרות אלו, אלא שיעשו זאת בצנעה ובחושך. ובכל פעם שאחד הז'לובים יאיים על השער ייאנחו ויאמרו: "באיומים הם תמיד היו טובים, האנטישמים האלה".

ה. מצווה מן המובחר לאהוד מדינות כגון ארה"ב, גואטמלה, הונדורס, צ'כיה ופרגוואי, שאוהדות את ישראל והולכות בדרכיה, על כן גם המה לא הצליחו להעפיל למונדיא"ל.

ו. נחלקו רבותינו אם מותר לאהוד את ארגנטינה. שיש האומרים שהמבזים את ירושלים אין לדרוש שלומם וטובתם כל הימים ואין להביאם בקהל, קל וחומר אל הדשא. ויש אומרים שכדאי הוא מסי לאהוד את נבחרתו ושהכול אשמת מירי רגב. ואין רגליים לסברה זו, לפי שאין ארגנטינה טובה מנבחרות כגון ספרד וצרפת וברזיל שאף הן עוינות את ישראל, ועוד, שכל המבטיח ולא מקיים שלא יספר סיפורי סבתא הנקראים ביידיש בובע מאייסעס, ובספרדית – בובע מסי.

ז. תשמישי מצווה גדולים מן המצווה. על כן לא יצפה אדם במונדיא"ל באמצעות מסך מחשב, קל וחומר טאבלט, קל וחומר בן בנו של קל וחומר סמארטפון, אלא יכבד את המעמד וישתמש במסך 32 אינץ' לכל הפחות, וכל המרבה הרי זה משובח. ומי שאין לו מסך רחב לא יבטל המצווה אלא ילך לחבריו וישלים עמהם מניין ויזעק בכל כוחו כאשר מובקע שער למען ייעורו השכנים ויקיצו ישנים, שזהו פרסומי ניסא.

ח. הדיוט שאינו מבין בכדורג"ל ומבקש לעשות תשובה, הרשות בידו לישב עם עדת המאמינים ולצפות עמהם במשחק ולגמוע בצמא את דברי הפרשנים באולפן ובבית. וייזהר מאד שלא לשאול למה השחקן עם הכפפות נוטל הכדו"ר בידו, ולמה בועט הוא אותו הרחק במקום לתוך שערו, ולמה הוא לבוש אפודה ירוקה בעוד חבריו לבושים לבן או כחול או אדום. וכן לא ישאל מדוע משחקין על דשא וכיצד מטפחין אותו אם כל הזמן דורכין עליו, ומפני מה אין גג לאצטדיון ומה עושין השחקנין במקרה שיורד גשם, וכן למה בועטין פנדל דווקא מאחד-עשר מטר ומהיכן זורקין לשלוש (?!), ולמה אומרין שכדורג"ל משחקין 90 דקות אם עכשיו הדקה ה-95, ומדוע האנשים בחולצות השחורות מדלגים מעל הכדו"ר כאשר זה בא לידיהם ואין צריך לומר לרגליהם ומפני מה אוחזים הם משרוקיות בפיהם, ומה כל כך מלהיב בבובע-מסי ומה בכלל מעניין במשחק הזה. אנחנו יודעים שזה משחק נורא משעמם, לא צריך שתגיד את לפני כולם.

ט. מורים אשר אינם מתעניינים בכדורג"ל לא יעשו עצמם מבינים בפני תלמידיהם, ולא יאמרו "הראית ניימר זה כיצד מלהטט בכדו"ר, הראית נוייר זה כיצד קולטהו מהאוויר", אלא ילמדו היטב את רזי המשחק, ואם לאו אינם ראויים להיקרא מחנכים. לפיכך קבעו חכמים את המונדיא"ל בימות החמה, שהתלמידים יוצאין לחופשה והמורים אינן נצרכין להגיע לבית הספר ולהעמיד פנים כאילו הם יודעים מה ההבדל בין נבדל פאסיבי לבין פאול אקטיבי. ואותן המורים המלמדין את דרדקי ישראל המסיימין ללמוד רק בשלושים ביונ"י, מה יעשו? ישבתו. ואלה המלמדין תלמידיהן שכדורג"ל הוא הבלי העולם הזה, לא יפה הן עושין, לפי שמוטב שיהיו שוגגין ויצפו במונדיא"ל אל תוך הלילה ובבוקר יהיו עייפים ולא יבואו לבית הספר ורווח והצלה יעמדו למורים וכולם יהיו מה זה מרוצים.

י. החרדים לדבר ה', פשיטא שאינם מתעניינים בכדורג"ל. ומי שכן מתעניין, על כל פנים יראה עצמו כאילו אינו יודע מי שיחקו אמש ומה הייתה התוצאה ואם השער שנכבש בזמן הפציעות היה חוקי או שהחלוץ המרכזי אכן ביצע עבירה על המגן הימני שנכנס למשחק בדקה ה-65 במקום הקשר הקדמי שמתח את שריר התאומים האחורי. ואם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים, וישפיל מגבעתו כנגד עיניו וישב בפיצוצייה על אם הדרך ויצפה במשחק ואל יחלל שם שמיים בפרהסיא. ולא יקפץ ויפזז עם שאר הצופים בכל פעם שאחד הערלים מרעיד את הרשת. ואם המבקיע הוא בובע-מסי, שרי.

יא. אין לצרף נשים למניין הצופים במשחקים, שכל המלמד את בתו כדורג"ל כאילו לימדה תפלות.

יב. אין לצפות במשחקים בשבת, ואפילו בשינוי, ואפילו על ידי גוי (רוצה לומר, אף אם השחקנים בטלוויזיה הם גויים לחומרא). ובמוצאי שבת לא יתחיל לצפות בטרם נראו שלושה כוכבים. וכוכבים כגון רונאלדו וניימר ובובע-מסי לא נחשבים כוכבים לעניין זה.

יג. מצווה לספר בנפלאות המונדיא"ל בזמן העבודה בבחינת הפוך בה והפוך בה, העיקר למשוך עוד כמה רגעים של הפסקת קפה. והבוס, אשר פרנסתו ופרנסת עובדיו תלויה בעבודה זו, ירמוז להם בעדינות גסה לחזור מיד לעבודה, ואז ייכנס למשרדו וינעל דלתו ויגיף תריסיו וילבש שחורים ויצפה בתוצאות ובתקצירים ובניתוחים ובשערים.

יד. ומשום מה אוהב העולם את המשחק המתקרא כדורג"ל? איכא דאמרי, משום החוויה של גברים מסוקסים היושבים בצוותא ומתלהבים כמו ילדים. ואיכא דאמרי, משום שמגרש הכדורג"ל הוא המקום האחרון בעולם בו השופטים עוד אוכפים את החוקים. ולכולי עלמא, הסיבה שגברי העולם אוהבים לצפות בכדורג"ל היא משום שזו האפשרות היחידה שלהם לצעוק "מה אתה עושה, אידיוט!" על גבר יותר חזק מהם, ולא לחטוף ממנו מכות נמרצות.

לתגובות: dvirshrayber@gmail.com