בזבוז כסף או שמירת כבוד השבת?

חברת אל על נאלצה להתמודד שעות לפני כניסת שבת עם דילמה לא מתוכננת בין מדיניות שמירת השבת ובין סיוע לנוסעים. כיצד נהגה החברה?

עוזי ברוך , ד' בתמוז תשע"ח

אל על.
אל על.
צילום: תומר נויברג. פלאש 90

טיסת אל על מניו יורק לישראל נחתה ביום שישי האחרון נחיתת ביניים בקנדה עקב נוסעת שלא חשה בטוב.

העיתונאית עמליה דואק דיווחה ברשת החברתית כי כתוצאה מהנחיתה בקנדה נאלצה החברה להתמודד עם הצורך להחזיר ארצה את מאות נוסעי הטיסה למרות השבת המתקרבת.

המטוס, כך על פי הדיווח, המשיך לאתונה והנוסעים הדתיים שוכנו בבתי מלון בקנדה. במקביל הוציאה החברה במיוחד שני מטוסי סאן דור לאתונה כדי שיאספו את הנוסעים שאינם שומרי שבת, זאת כדי שמטוס אל על לא יטוס בשבת.

יש לציין כי מדיניות אל על עוד מתקופת היותה חברה ממשלתית וגם לאחר הפרטתה היא שלא לקיים טיסות רשמיות של החברה בשבת, עם זאת במהלך כל השנים קיימה החברה הבת, סאן דור, טיסות שכר גם בשבתות.

המטוס הגדול של אל על המשיך מטיסה לאתונה לישראל עם הצוות ונחת בנתב"ג אחרי כניסת השבת - זמן קצר אחרי שנחתו שני המטוסים שהוצאו לאתונה במיוחד. אותו מטוס הביא עימו גם את מזוודות הנוסעים מניו יורק שלא נפרקו ממנו לאורך כל המסלול.

תגובת אל-על: נוסעים שביקשו לחזור ארצה במהלך השבת הופנו לטיסות של מפעיל אחר. מטוס אל על שב בטיסה לא מסחרית כטיסת מטען ארצה ועליו אנשי צוות בלבד. הנוסעים שומרי השבת ישובו ארצה היום בערב. אל על אינה מטיסה נוסעים בשבת וכך היה גם הפעם.