החל פינוי בתי "תפוח מערב"

כוחות הביטחון החלו הבוקר (ראשון) בפינוי עשרת המבנים בגבעת תפוח מערב שבשומרון, אשר צפויים להיהרס בעקבות צו בג"ץ.

הכוחות נתקלו בהתנגדות בפינוי, שכללה השלכת אקונומיקה, ידוי מקלות, ביצים וחפצים אחרים לעבר הכוחות. 11 שוטרים נפצעו בפינוי ושישה חשודים נעצרו.

אחד הנערים שהגיעו למקום במטרה למחות נגד הפינוי ולעכב אותו נפצע בראשו במהלך עימות עם שוטרים ולטענת התושבים השוטרים מסרבים לאפשר את פינויו לקבלת טיפול רפואי. התושבים מדווחים כי מרבית השוטרים שהגיעו למקום לביצוע הפינוי אינם עונדים תגי זיהוי, וכי המשטרה איננה מאפשרת לאנשי תקשורת להתקרב למקום.

מהמשטרה נמסר בתגובה לטענה על מניעת טיפול בפצוע ראש: "לא מכירים טענה כזאת. חובשי המשטרה טיפלו בכל מי שנפצע בשטח. בשטח נמסר כי היו פצועים שסירבו לקבל טיפול רפואי".

כ-40 נערים וצעירים שעוכבו ופונו מהמקום נלקחו באוטובוס והורדו כפר סבא. במהלך הורדת המפונים מהאוטובוס עצרו השוטרים את אחד הנערים.

מאות שוטרים וחיילים הגיעו לגבעה כבר במהלך הלילה, והחלו לפנות מהמקום נערים וצעירים שבאו במטרה למחות על הפינוי וההרס הצפוי.

במהלך הלילה עיכבה המשטרה למעלה מ- 40 נערים ונערות ששהו על הגבעה. המעוכבים הוסעו בטיוליות ליישוב עפרה שם שוחררו ללא חקירה.

בנוסף עוכבו עוד כ-10 נערים במספר צמתים בדרך לישוב תפוח. כולם שוחררו, מלבד קטין כבן 15, אשר נעצר בצומת עפרה.

בארגון חוננו ציינו כי במהלך מעצרו של הקטין איימו עליו השוטרים כי יעשו מולו שימוש בטייזר. הוא נלקח לתחנת בנימין שם נחקר, בסוף חקירתו שוחרר למעצר בית לחמישה ימים. עו"ד נתי רום סייע לקטין מטעם הארגון.

פינוי בתי "תפוח מערב"