הסתה בחסות מרכז תרבות טורקיאלירן אהרון

יו"ר תנועת ''לך ירושלים'', מאור צמח, פנה אל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בבקשה לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד ''מרכז תרבות טורקיה'' במזרח ירושלים, שלדברי צמח מנצל את מבנה שנועד לפעילות תרבותית כדי להסית נגד ישראל ולפגוע בריבונות הישראלית בבירה.

מרכז התרבות נימצא ברחוב אל זאהרה בירושלים. צמח מפרט כי המרכז הוביל כנס באוניברסיטת אל קודס שבו נשמעו קריאות השוללות את הקשר היהודי לירושלים. בנוסף, ראש עיריית קלקיליה נפגש עם מנהל המרכז כדי לחזק את השותפות בין שני הצדדים.

במסגרת הניסיון להפגין נוכחות מוסלמים בהר הבית, המרכז הטורקי קיים סעודת "אִפְטַאר" בהר הבית ויזם קבוצות פולקלור המופיעות בהר סביב החגים ואירועים שונים.

ביום העצמאות ''הפלסטיני'' פרסם המרכז הצהרה שבה נאמר "אנו חוגגים עם העם הפלסטיני ביום השנה ה-29 להצהרת המדינה הפלסטינית. טורקיה תמשיך להיות ליד פלסטין".

בנוסף, המרכז הציג תערוכה של מסמכי הארכיון העותמאני, בהשתתפות הקונסול של טורקיה בירושלים והשר לענייני ירושלים ברש"פ. מטרת התערוכה היא להראות שישנם נכסים טורקיים בירושלים ולדרוש בעלות על הנכסים הללו.

מאור צמח, יו"ר תנועת ''לך ירושלים'', אמר לערוץ 7 כי "מפה יוצאת פעילות נגד מדינת ישראל ומפה יוצא מימון טורקי והסתה טורקית נגד ישראל. זה המרכז שמוביל את כל הקיום הטורקי במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.

"רק בשבוע שעבר היתה פה ארוחת 'איפטאר' בהשתתפות ראש התנועה האסלאמית בירושלים עם הקונסול של טורקיה. אנחנו יודעים על חוגים באצטלה של פעילויות חברתיות לערביי מזרח ירושלים בלבד.

''אנחנו כמה וכמה פעמים חשפנו את הבחישה הטורקית בריבונות ישראל בירושלים, ופה באצטלה היפה של 'מרכז תרבות טורקיה' הקונסוליה הטורקית מוציאה את הפעילות".

צמח קורא לשר גלעד ארדן להתערב, ''דרושה פה תגובה ריבונית ישראלית נגד הבניין הזה".