סמוטריץ'
סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב להחלטת בית המשפט המחוזי לפסול את ההודאות של הנאשמים ברצח בכפר דומא שנלקחו מהם תוך כדי עינויים בחדרי החקירות של השב"כ.

"החלטת בית המשפט אומרת שהשב"כ והפרקליטות שיקרו. נקודה. היו גם היו עינויים אסורים בחקירה. יש שורה שלמה של אנשים שצריכים להתנצל היום", אמר סמוטריץ'.

''ההבחנה שבית המשפט יצר בין ההודאות שנגבו תחת עינויים להודאות שהוצאו כמה דקות אחר כך כאשר האיום 'לחזור לחדר' מונח מעל ראשם של הנחקרים היא לא הגיונית", הוסיף.

יו"ר ארגון ''חוננו'' שמואל (זנגי) מידד מסר בתגובה להכרעת בית המשפט המחוזי, "הנערים עברו אונס אכזרי, אנסו אותם להודות. קראו לזה חקירת צורך, אבל האמת היא שהצורך היחיד היה להוציא מהם הודאה.

''כל זה נעשה תוך כדי שהשב"כ משקר כאילו מדובר בפצצה מתקתקת, וכאילו הוא הולך למנוע פיגוע. כל הפשע הזה נעשה בשם החוק", הוסיף מידד. ''אין שום הצדקה שבעולם לפשע כזה. כשאנשי חוק מנצלים את הכח שניתן להם לאכזריות כזו הם צריכים לעמוד לדין.

''החל מהמענים עצמם, חוקרי השב"כ, דרך הדרגים שמעליהם דרך השופטים שאטמו את אוזניהם לזעקות נער שמתחנן על נפשו 'אני מעדיף למות. רק אל תחזיר אותי לחדרי העינויים' ועד שרים ואנשי ציבור שידעו והכחישו. איש מהם לא יוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה", הוסיף יו"ר ''חוננו''.