דרעי, ליצמן וגפני בפגישה בכנסת
דרעי, ליצמן וגפני בפגישה בכנסתצילום: דוברות סיעת ש"ס

יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי הודיע היום (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו כי סיעת ש"ס מתנגדת לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ותצביע נגדו במליאת הכנסת.

''בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום הודעתי לראש הממשלה, כי על פי הוראת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה שליט"א, סיעת ש"ס מתנגדת לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ותצביע נגדו במליאת הכנסת", סיפר דרעי.

''כפי שהבהרנו עם קבלת תזכיר החוק, אנו רואים בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ונעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל לשקוד על תלמודו ללא הפרעה. לא ניתן יד לשום פגיעה בלומדי התורה או במעמדם של בני הישיבות", הוסיף יו"ר ש"ס.

בסיעת יהדות התורה עדיין לא הבהירו מפורשות כיצד בכוונתם לנהוג בכל הנוגע לחקיקת החוק בקריאה ראשונה, אולם ההערכה היא כי הם יתנגדו כמו בסיעת ש"ס.

במערכת הפוליטית מעריכים כי הרוב יושג בעזרת סיעות האופוזיציה דוגמת יש עתיד. בשבוע שעבר הודיע יו"ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד כי הוא תומך בחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.

מוקדם יותר היום אמרו בלשכת ראש הממשלה כי אין בכוונת נתניהו לבקש דחיה נוספת מבג"ץ. בישיבת ראשי הקואליציה אמר נתניהו כי בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס "ואז נוכל להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת".

נתניהו הבהיר כי לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית.