יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: אלירן אהרון

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר האופוזיציה שנבחר לעמוד בראש הסוכנות היהודית, התייחס בתוכניתה של אילה חסון ברדיו 103fm להחלטה לעזוב את החיים הפוליטיים עבור התפקיד.

על ההחלטה הלא פשוטה לבצע את המעבר בין התפקידים סיפר הרצוג "הייתי בצומת דרכים ונקרתה בדרכי הזדמנות יוצאת דופן להתמודד ולהוביל טיפול באתגר לאומי. הבנתי שאני נמצא בפוזיציה בה אני לא יודע אם אוכל לתרום עוד והחלטתי ללכת על התפקיד הזה כדי להמשיך ולתרום במגזר הציבורי ולעשות דברים חשובים".

על הסוכנות היהודית סיפר, "המוסד הזה עבר שינוי מאוד משמעותי בשנים האחרונות. הוא המוסד היחיד שמהווה שותפות עולמית בין העם היהודי לישראל. העם היהודי נמצא בצומת נוראית ועלול להתפלג לכמה דתות אם לא נתמודד עם הבעיה בהקדם. הזרמים הנפוצים של יהדות התפוצות לא נוכחים במדינת ישראל וזה מייצר מתח בלתי נתפס שמוביל אותנו לפילוג".

''רציתי בעבר להיות בתפקיד משמעותי יותר (ראשות הממשלה) אך העם בחר אחרת ואני מכבד זאת. אני חושב שאני יכול לתרום ולשרת את עמי במקום אחר ואעשה את המרב והמיטב".

כשנשאל מי להערכתו ראוי להחליפו בתפקיד יו"ר האופוזיציה השיב: "ציפי לבני. אני מבין גם את רצונו של אבי גבאי לברר את חלקה של מפלגת 'העבודה' בשותפות הזו וכיצד הוא זוכה לגיבוי בתור ראש המחנה הציוני, יש להם חודש לדון ביניהם בנושא. בסופו של דבר לבני תישאר מספר 2 של אבי גבאי. היו בינינו ההבנות כשאחד פורש השני מחליף - אינני יודע מה יחליטו השניים ביניהם".

הרצוג עצוב על מצבה העגום של מפלגתו, "מפלגת העבודה היא מפלגה חשובה מאוד עם נטייה לאובדנות. כשהוחלפתי והודחתי מתפקידי לפני שנה אמרתי שאמשיך לשרת את המדינה בכל דרך שאני יכול - זה מה שאני עושה כיום. אני לא בורח לשום מקום, אני נשאר על הגלגל הציבורי. כיום אני מתמקד באתגר החדש שלקחתי על עצמי".

לסיום, הרצוג העריך שברבעון הקרוב יהיו בחירות: "להערכתי ברבעון השני של שנת 2019 יהיו בחירות. מצד אחד יש לנו ראש ממשלה עם תמיכה ציבורית גבוהה אך מצד אחר נמצא במערכה שנראית לא טוב. לא נכון שאהפוך לפרשן ואעריך מי ראוי להחליף את מקומו אך הייתי רוצה שיקום גוש שמאל-מרכז גדול שילך יחד".