נעמה זרביבא.פ.

נעמה זרביב, יו"ר ארגון "שוברות שוויון", דיברה בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בנושא "הדרת נשים" ואמרה ש"פעמים רבות ההפרדה המגדרית מכבדת נשים".

"אני זוכרת את עצמי שנים בתור ילדה רואה את הגברים רוקדים במרחב הציבורי ועיני כלות", סיפרה. "הבנות היום, החרדיות, ברוך ה', התקדמו. כולנו מנהלות, כולנו בתפקידים בכירים. כולם בקידמה. סוף סוף יש להם את האומץ לבוא ולהגיד, 'אם תשימו מחיצה גם אני אוכל לרקוד. גם אני אוכל להיות חופשיה בכיכר'. זו התקדמות. זו לא הדרה. לו אמירה שחשוב מאוד לומר".

"בישיבת הוועדה הקודמת שהייתי פה דיברו מאוד על זה שפמיניזם זה שמאל, ליברליות וזכויות אזרח", הוסיפה זרביב. "אני באמת לומדת את המערכת ואני שואלת שאלה: איך הגענו למצב שארגון שכל כך מזוהה עם חופש הפרט לוקח מין עמדה פטרונית כזאת, להחליט מה בשביל הנשים האלה זה כבוד או לא? מאיפה הגישה המתנשאת זו, או במקרה של רון חולדאי, להחליט שביטול ההפרדה זה מה שיביא לנשים האלה קידמה?"

"יש פה איזושהי גישה שאומרת – אנחנו יודעים מה טוב לכן, הנשים. ובמקרה הזה, זה פוגע בנו. זה פוגע בנו כנשים שמתקדמות, זה פוגע בנו להמשיך להתקדם במרחב", פסקה.

בתגובה לדבריה של המשנה פרקליט המדינה, דינה זילבר, שאמרה שבאחרונה חלה "הידרדרות" בכל הקשור להדרת נשים, אמרה זרביב: "אני חושבת שערך השוויון, במקום שהיינו בו פעם, הוא היה חשוב לכולנו. מי כמו כולנו לא התמודדה עם פערי שכר, הזדמנויות בתעסוקה – אנחנו לגמרי שם. אוקיי? אבל היום, כשבעצם מכירים את היכולות שלנו. אני מציעה להבין שזו לא הידרדרות. יש פה עוד תפיסת עולם. אנחנו מספיק בוגרות לחשוב, איזה עוד תפיסות מביאים כאן? מה עוד באמת קורה?... יש לנו היום ביטחון עצמי במקום שלנו. אנחנו כל כך יודעות במה אנחנו טובות... בואו נבין איפה זה מוגזם, כמו בהעלמת תמונות [נשים] מהמרחב הציבורי, שבאמת זה מוגזם, ונייצר את השיח ונגיע לדברים שיהיו נהדרים. ההדרה במקרה שלנו זה כבוד, היא מכבדת נשים, אלה נשים חזקות".

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה