המיצג האומנותי
המיצג האומנותיצילום: דוברות

שרה זלטה, סטודנטית לאומנות במכללת שנקר, הכינה ציור ובו נראה מחבל עם חבל תליה לצידו ועל גופו תחתונים בלבד.

התמונה נתלתה על ידי פעילי ''עוצמה יהודית'' במגדל השעון ביפו כמחאה על היעדר עונש מוות למחבלים רוצחים.

על פי הדיווח של עופר חדד בחדשות 2, כאשר הציגה שרה את העבודה בתערוכה במכללת שנקר, החלו המרצים להקניט את הסטודנטית ולתקוף אותה: "היהודים הם גם מחבלים, את מסכימה איתי שהיהודים גם מחבלים", הטיח בסטודנטית המרצה שלה.

מרצה נוספת המשיכה אחריו וטענה ''אני רוצה להגיד לך משהו, אני מרגישה במקום מאוד לא נוח, את עושה עבודה מאוד פרובוקטיבית. אני אזרחית ישראל. אני המורה שלך... אבל את לא יכולה לעשות את זה, אני חושבת שזו פרופוגנדה".

בהמשך, כאשר הסטודנטית מבקשת להתגונן ולטעון כי מדובר במחבל ויש לה את חופש היצירה, טוען המרצה ''זו עבודה פוליטית, זו עבודה שמקוממת אותנו, את פשוט חיה במחשבה פאשיסטית... זו עבודה שמעצבנת אותי".

הסטודנטית השיבה למרצה, ''אני אשמח לראות אותך מתעצבן כי זה מחבל שהוא רצח יהודי שהיה אבא לילדים קטנים עם אישה".

המרצה הוסיף, ''את רוצה לראות את זה? את רוצה לראות בן אדם תלוי? זה מה שאת רוצה לראות בעיניים שלך... אני יכול להגיד לך שגם סטלין חשב כמוך... ככה הוא גם חשב שאומנות זה כלי".

נציין כי הדברים נאמרו והוטחו בפני כיתה שלמה, ותלמידים רבים צפו בביזוי הסטודנטית. עורך הדין איתמר בן גביר שאליו פנתה הסטודנטית הגיש תלונה במועצה להשכלה גבוהה.

''מעבר לצביעות ולדו פרצופיות של מרצים המתהדרים בכך שהם תומכי חופש ביטוי וחדוות היצירה ועודדו איורים כגון איור מבזה של שרת המשפטים איילת שקד כאשר היא כביכול ללא בגדים, ופתאום כאשר מדובר בציור המבזה לטענתם מחבל הם מאבדים שליטה, הרי שראוי שהמועצה להשכלה גבוהה תתערב ותנקוט הליכים נגד אותם מרצים: הם ביזו את הצעירה, הכפישו אותה, השפילו אותה ופגעו בחופש הביטוי שלה ובזכות היצירה", דברי עו"ד בן גביר.

ממכללת שנקר נמסר בתגובה: ״מדובר בדיון פנימי בין סטודנטים למרצים. עבודת הסטודנטית זימנה מראש דיון פוליטי״.