איתמר פליישמן חשף בתוכניתו של אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103fm כיצד ארגון 'שוברים שתיקה' הצליח להחדיר חייל לשעבר להקלטת סתר של מח"ט בצה"ל, עופר וינטר.

בשנת 2012, לוחם גבעתי לשעבר יצר קשר עם מפקדו, עופר וינטר, כדי לדון עמו על מקרה שהתרחש בתקופת השירות המשותף של השניים וטען שעופר וינטר ירה והרג נער בן 12 במהלך פעילות מבצעית. הרל"שית של וינטר חשדה בחייל ואכן בפגישה התגלה הוא מקליט ומצלם אותו בסתר.

המשטרה הוזעקה למקום והחייל שוחרר על ידי עורכי דינם של תוכנית 'המקור' של ערוץ עשר. כתוצאה מכך החלה סאגה של האשמות בין עיתונאי המקור, רביב דרוקר, לבין אראל סג"ל על העניין האידיאולוגי בפרשה. בין היתר אותו חייל פרסם פוסט בו תיאר את האירוע. בשנת 2015 החייל שלח מכתב התנצלות לעופר וינטר והודה שהשתמשו בו על מנת להפיל את וינטר".

איתמר פליישמן חשף שיחה עם אמו של החייל שלא פורסמה עד היום: "חשוב לציין שהמידע שאחשוף כעת אינו רלוונטי לעובדה שמדובר בקצין שנמצא לאחרונה בכותרות לאחר שלא קודם בתפקידו ועל פי הערכות עתיד לפשוט את המדים. לכן אי אפשר יהיה לטעון שמדובר בקמפיין שניהלו בעדו באותה תקופה. הדבר היחיד שהציבור הישראלי ידע על וינטר באותם שנים היה שהוא מפקד חטיבה ברצועת עזה.

"ביום שהחייל הצטייד במכשירי הקלטה כדי להיכנס ללשכתו של עופר וינטר, בטענה שהוא כביכול הרג ילד בן 12, היה ברור לכולם שהדבר הזה לא היה ולא נברא. למרות זאת, חודשים ארוכים נכנסתי לעומק הפרשה וניסיתי להגיע לחייל עצמו. בסופו של דבר הצלחתי להגיע לאמו של החייל ואני יכול לפרסם את דבריה. אמו של החייל סיפרה שהבן שלה העלה את הסיפור לפייסבוק מתוך מצב רגשי וחייל אחר, שנחשף לפוסט רצה להתנקם בוינטר ולקח אותו לארגון שוברים שתיקה. מי שמשך בחוטים והעצים את הסיפור הם 'שוברים שתיקה' שהצליחו להכניס חייל ללשכה של מח"ט בצה"ל עם אמצעי הקלטה".

"לא הסתפקתי בדברי האמא בלבד", הוסיף, "פניתי לארגון 'שוברים שתיקה' והדובר סיפר לי שזה הגיוני שהדברים קרו. כשביקשתי תגובה בכתב מהארגון נודע לי שהם בוחרים בזכות השתיקה מבלי שהכחישו את הדברים או אישרו אותם. לסיכום, מדובר בחייל שהגיע עם סיפור שממניעים נקמניים שנופח על ידי ארגון 'שוברים שתיקה' והגיע לתוכנית 'המקור' בערוץ עשר. הכי גרוע בכל הסיפור הזה שאף אדם בצמרת צה"ל לא עשה דבר להגן על וינטר".

אראל סג"ל התייחס לפרשה: "זה בדיוק העניין. הרבה אנשים שואלים אותי למה אני כל כך אובססיבי בנוגע לסיפור הזה. אני לא חבר של עופר וינטר אך דרשתי בזמן אמת מדובר צה"ל להכחיש את הדברים והם סרבו. למה לא בדקו את הנושא הזה? הצגת כעת את הפרטים, לא ראוי לבדוק את הטענות הללו כדי שנדע כולנו שלא היה כאן ניסיון לסכל קצין בצבא באמצעות עלילת דם?"

חיים לוינסון הגיב בשידור לפרשה: "אני חושב שדרוקר צריך לקבל אות הוקרה על המעשה העיתונאי שביצע כאן. הגיח ברשת סיפור של חייל שהעלה פוסט בפייסבוק עם האשמה חמורה מאוד כלפי עופר וינטר. חייל אחר שרצה לפגוע בוינטר שלח אותו לשוברים שתיקה. רביב דרוקר, לעומת עיתונאים אחרים שמבצעים בדיקה מינימאלית, אימת את הדברים של החייל עם חברו לצוות שסיפר שהמקרה לא היה ולא נברא. הסיפור לא היה מתפרסם אילולי סג"ל פרסם את הדברים".