קללת האלופה. 16 מונדיאלים ברציפות הצליחה נבחרת גרמניה להעפיל לשלבים המתקדמים. 16 פעמים רצופים שהסתיימו להם היום עם הדחה מפתיעה, סנסציונית וכואבת עבור אלופת העולם ממונדיאל 2014 שבברזיל.

הגרמנים, שניצחו בכל חמשת משחקי המונדיאל שלהם את יריבותיהן מאסיה, הודחו בתום הפסד בתוצאה 2:0 לדרום קוריאה ובכך שברו רצף נוסף.

למעשה, גרמניה מצטרפת בתואר המפוקפק של אלופה לשעבר המודחת מוקדם מהצפוי אל שתי אלופות העולם הקודמות להם זה קרה - נבחרות איטליה וספרד, אך בניגוד אליהן לה זה קורה לראשונה בתולדותיה.

שלב הבתים של טורניר המונדיאל המתקיים ברוסיה מגיע אל סיומו, ואחרי יומיים בהם הוכרעו זהות העולות אל שלב שמינית הגמר בתוספות זמן ובתום דרמות גדולות, היום (רביעי) נראה כי ההפתעה הגדולה מכולן התרחשה כשאלופת העולם גרמניה הודחה כבר בתום השלב הראשון.

הגרמנים לא רק מסיימים את דרכם בטורניר היוקרתי מוקדם מהצפוי, אלא אף מסיימים את שלב הבתים כשהם במקום האחרון בבית, לאחר הפסד בתוצאה 2:0 לדרום קוריאה. מי היה מאמין שמדובר באותה הנבחרת שהשפילה לפני ארבע שנים את נבחרת ברזיל בביתה בתצוגת הכדורגל החד-צדדית והגדולה ביותר בתולדות טורניר גביע העולם, עם תבוסה שהנחילו בתוצאה 1:7.

הדחתה של הנבחרת הגרמנית מוצדקת ביותר, כשזו לא הרשימה בלשון המעטה בטורניר היוקרתי, כשהפסידה למקסיקו וניצחה בתוספת הזמן את שבדיה לאחר שעשתה מהפך. היום, מול דרום קוריאה החלשה, הגרמנים לא הצליחו אפילו לכבוש שער, ובשל ניצחונה של שבדיה במשחק המקביל בתוצאה 3:0 על מקסיקו, הודחה אלופת העולם של מונדיאל 2014 בברזיל, כבר בשלב הבתים.

השבדים, שאיבדו יתרון 1:0 מול גרמניה בסיבוב הקודם בדרך להפסד עם שער בדקה ה-95, היו הטובים על כר הדשא מול המקסיקנים ובדקה ה-50 גם באו על שכרם עם שער. כעבור 12 דקות, פנדל מוצלח של שבדיה הכפיל את התוצאה ובדקה ה-74 שער עצמי קבע את תוצאת המשחק - 3:0 לשבדיה על מקסיקו.

על אף ההפסד, מקסיקו עולה גם היא אל שלב שמינית הגמר כשזו תעלה מהמקום השני בעוד השבדים סיימו במקום הראשון.

למעשה, הדחתם של הגרמנים בשלב כה מוקדם בטורניר היוקרתי הוא היסטוריה של ממש כשזו הפעם הראשונה בה הם מודחים בשלב זה. הקוריאנים להם היה סיכוי תיאורטי לעלות שלב, אמנם הצליחו לכבוש ולנצח את אלופת העולם, אך לבסוף נותרו רק עם המחמאות כששבדיה ומקסיקו העפילו לשלב שמינית הגמר.

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >