שרה זלטה
שרה זלטהצילום: עצמי

הסטודנטית לאומנות במכללת שנקר שזכתה לקיתונות של בוז מהמרצים במכללה על הציור בו נראה מחבל עם חבל תליה לצידו ועל גופו תחתונים בלבד, לא תרתע מלהביע את חופש האומנות שלה.

הסטודנטית, שרה זלטה מהיישוב אפרת, מנסה לעשות שינוי באקדמיה ובתפיסת העולם האומנותית השוררת היום.

לפני כשנה העניקה לראש הממשלה ורעייתו ציור דיוקן מיקרוגרפיה של יוני נתניהו הי"ד ולפני כן בעת שירותה בצה"ל, בעודה מפקדת במחווה אלון, העניקה למרים פרץ דיוקן שלה.

לדבריה מאז האירוע היא זוכה לתגובות מעורבות מקרב הסטודנטים, "כרגע לא קיבלתי תגובה מהצוות בשנקר אבל כן קיבלתי תגובות מהסטודנטים, היו סטודנטים שהתאחדו ואמרו שהם יפסיקו את הלימודים עד שלא יעיפו אותי, והיו כמה סטודנטים ששלחו לי הודעה שהם מעריכים את מה שעשיתי והם מודים לי.

"אני לא ציפיתי לתגובת תמיכה שיסכימו לדעה שלי, אני גם לא רוצה שתמיד יסכימו עם מה שאני אומרת, יכול להיות שאנשים תופסים את זה בתור פרובוקציה, אבל אני חושבת שזה כן מוגדר תחת הגדרה של חופש ביטוי ואפשר לראות לפי התגובות שחופש הביטוי הוא כנראה רק לכוון אחד".

ציור המחבל שהרתיח את המרצים ב"שנקר"
ציור המחבל שהרתיח את המרצים ב"שנקר"צילום: דוברות

זו אינה הפעם הראשונה שבה זלטה מקבלת "סטירות" במקום לימודיה, "הגעתי לשנקר בגלל הרמה המקצועית, אני זוכרת שביום הראשון ללימודים הגעתי מוקדם, כל כך התלהבתי להתחיל ללמוד שם וקיבלתי המון סטירות בפנים מהמקום הזה. אבל זה לא יעצור אותי, אני אמשיך לעשות דברים דומים למה שהצגתי".

היא מתכוונת להמשיך את לימודיה בשנקר ולסיימם, "באתי ללמוד אומנות ונשארו לי עוד שנתיים אז אני כן מתכוונת להמשיך, אין לי תכניות אחרות. אם זה מפריע למישהו שאני שם אז הוא יכול לעזוב בעצמו".

זלטה קוראת לעוד סטודנטים דתיים ללמוד במקומות כמו מכללת שנקר ולא לפחד להביע דעה. "המטרה שלי היא לשנות קצת את השיח באקדמיה, אני יודעת שיש עוד הרבה מה לעשות. אני חושבת שהשיח באקדמיה הוא בעיקר שמאלני ואני יודעת על הרבה מאוד סטודנטים שמפחדים להביע את הדעה הימנית שלהם ואני חושבת שזה חבל מאוד, במיוחד במקומות שקוראים לעצמם ליברלים''.